مدیر جهاد کشاورزی دزفول از بی میلی کشاورزان و صادرکنندگان به اداره گمرک این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  احمد زارعی،  مدیر جهاد کشاورزی دزفول بیان داشت: با پیگیری مسئولان دزفول از جمله فرماندار و نماینده، زیرساخت های صادرات و برندسازی در شهرستان دزفول شکل گرفته و در هفته گذشته نیز موفق به دریافت کد قرنطینه شدیم.

وی افزود: در حال حاضر آمادگی کامل برای قرنطینه گیاهی در شهرستان دزفول وجود دارد تا محصولات کشاورزی به نام دزفول ثبت سفارش و صادر شوند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول تصریح کرد: متاسفانه در شهرستان دزفول افراد بازرگان که فرایند چند مرحله ای صادرات محصولات را انجام دهند نداریم و عمدتا محصولات با حضور واسطه بین تاجر و کشاورز رد وبدل می شود که تعداد این واسطه ها هم زیاد است.

زارعی با اشاره به ظرفیت وجود گمرگ در دزفول که در سال جاری تاسیس شده است، گفت: با وجود زیر ساخت برای صادرات ۳۰۰ هزار تن محصول صادراتی دزفول از گمرک این شهرستان، متاسفانه تاکنون استقبال و توجه چندانی به استفاده از گمرک توسط کشاورزان نشده است.

وی با بیان اینکه اداره گمرک دزفول برای کنترل بار، قرنطینه و سایر موارد هیچگونه محدودیت و تعطیلی ندارد، تاکید کرد: لازم است بخشداران، تشکل های کشاورزی و به ویژه سازمان نظام صنفی کشاورزان و صادرکنندگان را به سمت و سوی استفاده از ظرفیت گمرک هدایت کنند و تلاش کنند تا بتوان از این امتیاز بهره برد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.