مدیر جهاد کشاورزی دزفول از خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی گرما به محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدزارعی، مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: گرمای شدید و تشعشعات آفتاب در فصل گرما خسارت شدیدی به بخش کشاورزی دزفول به ویژه باغ های مرکبات شهرستان وارد کرد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد کمیته فنی متشکل از کارشناسان بخش های مختلف برای تحلیل های علمی و هواشناسی و برآورد خسارات دقیق گرما افزود: جمع بندی های اولیه نشان داده که گرمای امسال ۵۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی دزفول به ویژه بخش باغبانی و باغ های مرکبات و برخی محصولات از جمله ذرت خسارت وارد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول ادامه داد: گرمای شدید در دزفول خسارات بسیار زیادی به درخت های موجود در باغات نیز وارد کرده و بالغ بر۳۰ درصد کسری تولید در بخش کشاورزی به ویژه مرکبات وارد کرده است. 

زارعی با بیان اینکه این گرما اجتناب ناپذیر بوده و کشاورز در این خسارت نقشی نداشته است، عنوان کرد: هر چند این خسارت تجربه خوبی بود که تولید کنندگان ما از این پس به سمت کشت ارقامی در این فصل گرما بروند که از مقاومت بیشتری برخوردار باشد. به عنوان مثال لیموترش و برخی انواع پرتقال و نارنگی در مقابل گرما مقاومت بیشتری دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.