«عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان با «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد.

گفتگوی عبدالله با معاون ترامپ درباره استراتژی جدید آمریکا در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان با «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد.

در این نشست، مایک پنس با ابراز رضایت از پیشرفت‌های به دست آمده در افغانستان، بر تحکیم و گسترش روابط میان دو کشور تاکید نمود.

پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، افغانستان را کشوری غنی و با فرهنگ دیرینه و تاریخی خواند.

وی با ابراز رضایت از نتایج استراتژی جدید گفت: از نتایج و پیامدهای استراتژی جدید خرسند و راضی هستيم.

رئیس اجرائی افغانستان نیز با تشکر از استقبال گرم معاون رئیس جمهور آمريكا گفت: حکومت افغانستان از  استراتژی جدید حمایت می‌کنند و ما آن را یک فرصت جدید برای افغانستان و منطقه می دانیم.

رئیس اجرائی دولت افغانسستان با اشاره به حمایت بیرونی و موضوع پناه‌گاه‌های تروریست‌ها گفت: مشکل پناه‌گاه‌های تروریست‌ها هنوز یک مشکل جدی است و امیدواریم پاکستان در برچیدن این پناه‌گاه‌ها همکاری نماید.

در این نشست همچنین روابط منطقه‌ای افغانستان، برگزاری انتخابات شفاف، وضعیت اقتصادی، اصلاحات در عرصه‌های مختلف، مبارزه با فساد، نابود سازی پناه‌گاه‌های تروریست‌ها و تلاش‌ها برای مذاکرات صلح به بحث و بررسی گرفته شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.