مقامات یک دادگاه در بلژیک اعلام کردند در خصوص استرداد «کارلس پوژدمون» به اسپانیا تصمیم‌گیری خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات یک دادگاه در بلژیک اعلام کردند امروز (جمعه) در خصوص استرداد «کارلس پوژدمون» رئیس برکنار شده منطقه کاتالونیای اسپانیا به این کشور تصمیم گیری خواهند کرد.

در صورتی که پوژدمون از بلژیک به اسپانیا استرداد شود، در این کشور به اتهام شورش و تحریک به آشوب در منطقه کاتالونیا محاکمه خواهد شد.

اعلام این موضوع در حالی است که مادرید چندی پیش حکم بازداشت پوژدمون و چهار تن دیگر را پس از فرار این افراد به بروکسل صادر کرد. پوژدمون پس از خودداری از حضور در دادگاه های اسپانیا، این دادگاه ها را به بی عدالتی متهم کرد.

بر اساس گزارش ها، یک قاضی در بروکسل در جلسه‌ای غیر علنی با حضور دادستان ها و وکلای مدافع، به بررسی پرونده استرداد پوژدمون خواهد پرداخت. کارشناسان پیش بینی کرده اند رای دادگاه هر چه که باشد، طرفی که رای بر علیه وی صادر شده است فرجام‌خواهی خواهد کرد. این موضوع باعث خواهد شد پوژدمون و دستیاران وی زمان برگزاری انتخابات منطقه کاتالونیای اسپانیا، همچنان در بلژیک باشند. این انتخابات قرار است در تاریخ بیست و یکم دسامبر برگزار شود.

"میشل هیرش" وکل مدافع دو تن از اعضای کابینه برکنار شده پوژدمون در این باره گفت: ما از قاضی بلژیکی درخواست خواهیم کرد حقوق اساسی اتحادیه اروپا را محترم بشمارد.

شارل میشل، نخست وزیر بلژیک در حاشیه نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در شهر گوتنبرگ سوئد، با ماریانو راخوی همتای اسپانیایی خود دیدار کرد. منابع آگاه در این باره اعلام کردند دو طرف در این دیدار درباره "آینده اتحادیه اروپا" و دیگر مسائل گفتگو کردند، اما به موضوع کاتالونیا نپرداختند.

انتهای پیام/

استرداد رییس منطقه کاتالونیا به اسپانیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار