دفتر دادستان کل اسپانیا از دادگاه ملی این کشور درخواست کرد تا زمان پایان تحقیقات، مقامات بلندپایه کاتالونیا بازداشت شوند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، بر اساس گزارش‌ها، دادستان کل اسپانیا از دادگاه ملی این کشور درخواست کرده است در طی انجام تحقیقات، مقامات جدایی‌طلب کاتالونیا بازداشت شوند.

دفتر دادستانی اسپانیا درخواست دستگیری معاون رئیس دولت پیشین کاتالونیا و 7 مقام دیگر به اتهام شورش، فتنه و اختلاس اموال دولتی را به دادگاه ملی این کشور ارائه کرده است.

روز جمعه 27 اکتبر، دادستان کل اسپانیا شکایتی علیه دولت کاتالونیا به اتهاماتی تنظیم کرد که او آن‌ها را «بسیار جدی» خوانده بود. این اتهامات در رابطه با برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا از اسپانیا مطرح شده‌اند. در این همه‌پرسی، اکثریت شرکت‌کنندگان به خروج کاتالونیا از اسپانیا رای دادند.

دولت اسپانیا این همه‌پرسی را غیرقانونی خواند و تلاش کرد برگزاری آن را سرکوب کند. کاتالونیا در اواخر ماه اکتبر استقلال خود از اسپانیا را اعلام کرد؛ اما دادگاه قانون اساسی اسپانیا تصمیم مقامات بارسلون را رد کرد. دقایقی پس از آن، دیوان عالی اسپانیا مقامات کاتالونیا را به دادگاه فراخواند.

درخواست دادستانی کل اسپانیا در حالی مطرح شده است که کارلس پوجدمون، رئیس سابق دولت کاتالونیا، در جلسه دادگاه خود حاضر نشد.

اکنون او در بروکسل به سر می‌برد و به گفته خود، «به دنبال امنیت و آزادی است.» وکیل پوجدمون گفت او با مقامات قضایی اسپانیا و بلژیک همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

دادستانی اسپانیا به دنبال بازداشت مقامات کاتالونیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار