کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد دمای هوای سرد در استان به ویژه در نیمه شمالی تا یکشنبه هفته آینده ماندگار است.

تداوم موج سرما در نقاط مرکزی سیستان و بلوچستان تا هفته آیندهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی  کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد دمای هوای سرد در استان به ویژه در نیمه شمالی تا یکشنبه هفته آینده ماندگار است و در زاهدان و خاش و سایر ارتفاعات سردسیر مرکزی استان دمای هوا در ساعات قبل از طلوع خورشید تا حدود منفی ۳ درجه سانتی‌گراد نیز محتمل است.

ملاشاهی  با اشاره به اینکه از روز دوشنبه تا پایان هفته آینده به تدریج قدری از شدت سرما به ویژه در طول روز کاسته می‌شود، افزود: تا روز دوشنبه هفته آینده در شهرستان‌های زاهدان و خاش و برخی توابع آن‌ها و سایر ارتفاعات سردسیر مرکزی استان یخبندان موقتی شبانه محتمل است.

وی خاطرنشان کرد: آسمان استان در روز‌های آینده عمدتاً صاف پیش‌بینی شده و در روز‌های آینده از سرعت وزش باد در شهر‌های شمالی استان کاسته می‌شود؛ همچنین در ۲ روز آینده در نوار شرقی و شرق سواحل استان وزش باد‌های متوسط از سمت شمال انتظار می‌رود.

ملاشاهی با اشاره به اینکه اواخر هفته آینده افزایش سرعت باد‌های جنوب غربی در استان انتظار می‌رود، گفت: تا پنجشنبه آینده در سطح استان بارش نداریم، اما به شرط عدم تغییر الگو‌ها احتمال بارش پراکنده برای جمعه آینده وجود دارد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دریای عمان در ساعات آینده نسبتاً آرام پیش‌بینی شده، افزود:این پیش‌بینی بر اساس نقشه‌های امروز صادر شده و هرگونه تغییر در شرایط جوی اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای صفر درجه سانتی‌گراد و زرآباد و کنارک به طور مشترک با حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

انتهای پیام/ع

کاهش دمای هوا درسیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار