قرآن کلام نورانی الهی است که هیچ واسطه‌ای در به وجود آمدن آن وجود ندارد به همین جهت یک ویژگی خاصی داردکه لا یمسه الا المطهرون نام برده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امام جمعه اصفهان امروز در آیین اختتامیه بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم افزود: قرآن مخلوق بدون واسطه خداوند است، یعنی همه مخلوقات که مشاهده می‌شوند باواسطه هستند ولی قرآن مخلوقی بی‌واسطه نازل‌شده است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ادامه داد: قرآن کلام نورانی الهی است که هیچ واسطه‌ای در به وجود آمدن آن وجود ندارد به همین جهت یک ویژگی خاصی داردکه لا یمسه الا المطهرون نام برده شده است.

امام‌ جمعه اصفهان بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید خانه‌ها را با قرآن نورانی کنید، خانه‌ای که در آن قرآن خوانده می‌شود برای اهل آسمان مهم است و باید بدانیم نور قرآن برای اهل آسمان می‌تابد.

وی اشاره کرد: قرآن خواندن، حفظ آن و با لحن خوش خواندن مقدمه‌ای است برای عمل به قرآن که وظیفه همگان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در پایان بیان داشت: سزاوارترین مردم به قرآن در نگاه امیر مؤمنان حاملان قرآن و حافظان آن بوده که مراقبه و محاسبه یکی از مواردی است که باعث می‌شود اگر به آن عمل شود الگویی برای دیگران خواهیم بود.

حجت‌الاسلام  عباسعلی رستمی مدیر اداره فعالیت‌های قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم افزود: این مسابقات در رشته 8 قرائت ( تحقیق و ترتیل )، اذان و تواشیح و حفظ 5 جزء، ا0جزء، 20جزء و کل قرآن کریم در 4 بخش استادان برادر و خواهر و دانشجویان برادر و خواهر برگزار شد. 

وی اشاره کرد: بیش از30 هزار نفر پس از طی مراحل مقدماتی و استانی در این  دوره از مسابقات  شرکت کردند که تعداد 480 نفر به مرحله کشوری راه یافتند و نفرات برگزیده به مسابقات ملی راه خواهند یافت.

 

انتهای پیام/م

 

حاملان و حافطان قرآن الگویی برای جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.