عضو مجلس خبرگان رهبری برگزاری همایش ملی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار می‌شود را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برگزاری این مراسم‌هاباعث وحدت مسلمین می‌شود.

برگزاری همایش ملی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت درزاهدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مولوی نذیر احمد سلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری  درباره اهمیت همایش ملی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت اظهار داشت: جلسه‌ای که با عنوان «همایش ملی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت» در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود، مورد نیاز مسلمین است و اگر مرتب برگزار شود تاثیرات مثبت و با ارزشی در وحدت مدنظر مقام معظم رهبری دارند.

وی  افزود: دانشگاه به ویژه در کشور‌های اسلامی وظیفه و رسالت دارد تا فرهنگ و تمدن اسلامی را اگر کمرنگ شده احیا و آن را حفظ کنند و به آیندگان انتقال دهند.

مولوی سلامی به بحران هویتی مسلمانان اشاره کرد و ادامه داد: امروز مسلمانان دچار بحران هویت فرهنگی و دینی شدند و در اثر غفلت سبک زندگی اسلامی را ترک کرده اند و از غیر مسلمان‌ها تشخیص داده نمی‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره عملکرد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: این رسالت دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی است که در این باره گام‌های مثبتی بردارند و هزینه‌های بیشتری تقبل کنند تا مسلمانان هویت از بین رفته خود را دوباره به دست بیاورند.

وی در پایان گفت: وقتی فعالیت اینچنینی آغاز می‌شود در ابتدا نواقصی هم دارد، اما در اثر تکرار و تجربه حتما شاهد پیشرفت و بهبود برگزاری این همایش می‌شویم.

انتهای پیام/ع

فرهنگ و تمدن اسلامی به دست دانشگاه حفظ و منتقل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار