امام‌جمعه اهل‌سنت مسجد مکی زاهدان با اشاره به تغییر استاندار سیستان وبلوچستان گفت :نماینده عالی دولت با «اجرای عدالت»، اقوام و مذاهب را کنار یکدیگر قرار دهد.

نماینده عالی دولت با «اجرای عدالت»، اقوام و مذاهب را کنار یکدیگر قرار دهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام‌جمعه اهل‌سنت مسجد مکی زاهدان در خطبه های  نماز جمعه اهل‌سنت با اشاره به تغییر استاندار سیستان‌وبلوچستان، «اجرای عدالت» و «مشارکت‌دادن تمام اقوام و مذاهب» را بهترین سیاست در این استان دانستند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی  افزود: جناب آقای هاشمی، استاندار سابق سیستان‌وبلوچستان در طول دوران استانداری خود، زحمات زیادی کشیدند و بستر بسیار خوبی را فراهم کردند. دعای خیر مردم استان بدرقه راه ایشان است.

امام‌جمعه اهل‌سنت مسجد مکی زاهدان ادامه داد: آقای هاشمی یکی از موفق‌ترین استانداران سیستان‌وبلوچستان در تاریخ بعد از انقلاب بوده است. ما از زحمات ایشان قدردانی می‌کنیم و امیدواریم در هرجایی که هستند منشأ خیر و برکت باشند.

وی در ادامه افزود: جناب آقای محبی‌نیا، استاندار جدید سیستان‌وبلوچستان نیز در دوران استانداری آقای حسینی در این استان به‌عنوان معاون سیاسی استاندار مشغول فعالیت بودند و با منطقه آشنایی دارند. مردم استان نیز ایشان را می‌شناسند و از ایشان حمایت می‌کنند. امیدواریم استاندار جدید منشأ خیر برای استان باشند و به مردم استان خدمت کنند.

خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان  افزود: باتوجه به تنوع قومی و مذهبی در سیستان‌وبلوچستان و اخوت تاریخی اقوام و مذاهب در این استان، بهترین سیاست برای تداوم همدلی اقوام و مذاهب در سیستان‌وبلوچستان آن است که آنان را در سطوح مختلف اداری، تجاری، صنعت و سایر ابعاد کنار یکدیگر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: اگر ما کنار یکدیگر باشیم دشمن نمی‌تواند به اهداف و نقشه‌های خود دست حاصل کند، اما اگر بین ما اختلاف وجود داشته باشد دشمن در اجرای توطئه‌های خود موفق خواهد شد.

امام جمعه اهل‌سنت بیان کرد: اجرای عدالت، نگاه یکسان و توجه به تمام اقشار می‌تواند استان را به الگوی وحدت و انسجام تبدیل کند. نماینده عالی دولت، سایر دولتمردان، ارگان‌ها، نهاد‌ها و اقشار مختلف جامعه باید در راستای اجرای عدالت تلاش کنند.


سران کشور‌های اسلامی «خویشتن‌داری» و «درایت» بیشتری از خود نشان دهند

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در بخش دیگری از سخنان‌شان، ضمن اظهار نگرانی از افزایش تنش بین کشور‌های اسلامی، اظهار داشت: امروز اسرائیل غاصب و تمام قدرت‌های استکباری تلاش می‌کنند تا بلاد اسلامی را ناامن کنند و کشور‌های اسلامی را در مقابل یکدیگر قرار دهند.

وی تصریح کرد: خواسته‌ی اصلی قدرت‌های استکباری آن است که مسلمانان و کشور‌های اسلامی با یکدیگر درگیر شده و وارد جنگ بشوند، درحالی‌که درگیری کشور‌های اسلامی به نفع اسرائیل است، کما اینکه سود تمام جنگ‌ها و درگیری‌هایی که تا کنون در خاورمیانه به‌وجود آمده است را اسرائیل برده است. در سال‌های اخیر که کشور‌های اسلامی با یکدیگر درگیر بوده‌اند و خاورمیانه دستخوش جنگ و ناامنی بوده است، رژیم اشغالگر اسرائیل از بیشترین امنیت برخوردار بوده است.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی  سران کشور‌های اسلامی را به «خویشتن‌داری» توصیه کرد و افزود: در شرایط کنونی لازم است که تمام مسلمانان به ویژه سران کشور‌های اسلامی از خودشان خویشتن‌داری، درایت و دوراندیشی بیشتری نشان دهند و از احساسات کار نگیرند. منطقه دیگر تحمل جنگ و ناامنی را ندارد، مسلمانان بیش از حد از تفرقه و اختلاف و درگیری جریحه‌دار شده‌اند و جایی برای تفرقه و اختلاف بیشتر وجود ندارد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار