مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۶ میلیون برگ سند تاریخی در مرکز اسناد و کتابخانه‌های استان نگهداری می‌شود.

نگهداری از ۶ میلیون برگ سند تاریخی در مرکز اسناد سیستان وبلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، قاسم سیاسرمدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی اظهار داشت: در مرکز اسناد و کتابخانه‌های استان سیستان و بلوچستان ۶ میلیون برگ سند تاریخی مربوط به فرهنگ و تاریخ استان نگهداری می‌شود.

وی افزود: همچنین تعداد ۳۰ هزار جلد کتاب تاریخی در این مرکز علاوه بر حفاظت، در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

سیاسر ادامه داد: ۱۰۰ هزار منبع کتاب، نسخه پایان نامه، عکس و سند در مرکز اسناد و کتابخانه‌های استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که به نوبه خود بی نظیر است، زیرا این امکان فقط در ۳ استان کشور نظیر تهران و شیراز وجود دارد.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به اختصاص ۴ هزار و ۵۰۰ متر زمین برای احداث کتابخانه جدید در استان تصریح کرد: با توجه به جمعیت زیاد دانشجویی در استان نیازمند ایجاد یک کتابخانه مادر هستیم.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری برنامه‌های ویژه شاهنامه خوانی، شعر خوانی، نقد کتاب و نشست‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های اجرایی مرکز اسناد و کتابخانه‌های استان است.

انتهای پیام/ع

احداث کتابخانه جدید دراستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار