جانسون با همسر محکوم امنیتی انگلیسی زندانی در ایران دیدار می‌کند

«بوریس جانسون» برای جبران اظهارات جنجالی‌اش درباره علت سفر نازنین زاغری به ایران، به زودی با همسر او دیدار می‌کند.

جانسون با همسر محکوم امنیتی انگلیسی زندانی در ایران دیدار می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  گاردین؛ «بوریس جانسون»، وزیر امور خارجه انگلیس، پس از گافی که درمورد علت سفر «نازنین زاغری»، تبعه ایرانی-انگلیسی، به ایران داده و در آستانه برکناری قرار گرفته بود، مجبور به عذرخواهی از خانواده او شد. جانسون در جدیدترین اقدام خود برای جبران این موضوع قصد دارد برای نخستین بار با «ریچارد راتکلیف»، همسر انگلیسی نازنین زاغری، دیدار کند.

جانسون تلاش می‌کند در این دیدار رو در رو، به ریچارد راتکلیف اطمینان دهد دستگاه دیپلماسی انگلیس نهایت تلاش خود را بکار می‌گیرد تا این محکوم امنیتی را آزاد کند.

قرار است این ملاقات امروز (چهارشنبه) و در دفتر وزارت خارجه انگلیس انجام شود. علاوه بر جانسون، کارشناس کنسولی انگلیس نیز در جلسه حضور خواهد داشت. راتکلیف احتمالا از وزیر خارجه انگلیس درخواست خواهد کرد شرایط سفر قریب الوقوع او را به ایران فراهم کند تا بتواند با همسرش ملاقاتی داشته باشد. نازنین زاغری ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ به جرم ارتباط با شبکه‌هایی که برای براندازی نظام ایران تلاش می‌کردند، به دست نیرو‌های امنیتی بازداشت شد.

قرار است جانسون نیز در هفته‌های آتی سفری رسمی به ایران داشته باشد.

بوریس جانسون دو هفته پیش درمورد بازداشت نازنین زاغری گفته بود او فقط برای آموزش دادن به خبرنگاران راهی ایران شده بود. همین سخنان جانسون در بیان حقیقت کافی بود تا اتهام جاسوسی زاغری بر همه اثبات شود. در پی این اظهارات وزیر خارجه انگلیس، بسیاری از نمایندگان پارلمان این کشور خواستار استعفای او شدند.

 

انتهای پیام/

دیدار جانسون با همسر محکوم امنیتی انگلیسی زندانی در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار