کمبود بارش های جوی باعث کاهش 44 درصدی ورودی آب به سد اکباتان شد.

کاهش 44 درصدی ورودی آب به سد اکباتان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛منصور ستوده،مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به افزایش 9 درصدی مصرف آب اشامیدنی در استان با اشاره به کاهش بارندگی ها در استان همدان گفت: سال گذشته در این زمان 21 میلیون و 140 هزار متر مکعب معادل 63 درصد پر بوده است.

منصور ستوده گفت:مصرف آب آشامیدنی نسبت به سال گذشته در استان بمیزان 9 در صد افزایش یافته و این درحالی که میانگین بارش های جوی بلند مدت 26 درصد کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال آبی تاکنون 178 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد کاهش دارد و سال گذشته در این زمان 272 میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: در میانگین بلندمدت 40 ساله نیز 240 میلی‌متر بارش داشته‌ایم که بارش‌های امسال نسبت به میانگین بلندمدت 26 درصد کاهش داشته است.

منصور ستوده گفت: کل ورودی آب از ابتدای سال آبی یعنی مهر سال گذشته تاکنون 8 میلیون و 800 هزار متر مکعب بوده که سال گذشته 15 میلیون و 800 هزار متر مکعب بوده است.

وی با بیاناینکه در حال حاضر مقدار ورودی آب به سد اکباتان هزار و 500 لیتر در ثانیه و خروجی آن برای مصرف آشامیدنی مردم 555 لیتر در ثانیه است و این به جز منابع آبی شرکت آب و فاضلاب مانند چاه‌های عمیق است که برای استفاده عموم صرف می‌شود.

ستوده با بیان اینکه 44 درصد ورودی آب به سد اکباتان کاهش داشته است افزود: مقدار مصرف عمومی از آب آشامیدنی در سال آبی جاری 9 درصد افزایش داشته که با توجه به کمبود منابع آبی نسبت به سال گذشته مردم باید بیشتر صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام/ا

ذخیره سد اکباتان به 12 میلیون و 780 هزار متر مکعب معادل 38 درصد حجم آن رسید

برچسب ها: بحران آب ، کم آبی ، بارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.