رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی با افزایش مسائل بهداشتی و کاستن افزودنی‌های غیرمجاز در واحدهای نانوایی، به قطب تولید نان سالم و باکیفیت تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،جعفرصادق اسکندری در همایش تجلیل از نانوایان برتر و فعالان حوزه گندم، آرد و نان استان اظهار کرد: تمامی موضوعات مربوط به گندم، آرد و نان در کارگروه یا شورای ساماندهی آرد و‌ نان آذربایجان‌غربی مدیریت شده و تمام سیاست‌ها در آنجا تشریح و برای اجرا در کل استان ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعداد چهار هزار و ۲۰۰ واحد نانوایی در استان فغالیت دارد تصریح کرد: اگر میانگین اشتغال مستقیم در هر کدام از این نانوایی‌ها را سه نفر در نظر گیریم، ۱۲ هزار نفر در این شغل شرافتمندانه و دشوار مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: در این رابطه شرکت غله استان سالانه مبلغ ۱۵ میلیارد تومان یارانه به این فعالان پرداخت کرده که رقم قابل توجهی است.

وی بیان کرد: بی‌شک نان از نظر تغذیه و قوت غالب مردم، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و باید به این امر مهم توجه کرد.

اسکندری با بیان مشکلات آرد یارانه‌ای استان اظهار کرد: در این زمینه نیز متاسفانه از دو سال گذشته، نرخ تمام شده آرد یارانه‌ای به نانوایان ابلاغ نشده که این موضوع در کارگروه آرد و نان استان ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به آرد آزاد تصریح کرد: باید با توجه به دستورالعمل و اختیارات کارگروه آرد و نان، نسبت به نرخ گذاری نان غیریارانه‌ای یا آزاد اقداماتی انجام داد‌.

دبیر کارگروه ساماندهی آرد و نان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیشترین سهم نان در استان مربوط به نان روغنی است بیان کرد: متاسفانه براساس نظر کارشناسان، این نوع نان بهداشتی نبوده و بنابراین سعی شده راهکارهایی برای ارتقاء جایگاه نان انجام شده است تا نان‌هایی که مورد استفاده مردم بوده و مضر نیست، آن را ملاک عمل قرار داد و از سوی دیگر با سازوکارهایی که انجام شده است، نرخ‌گذاری واحدها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در کارگروه‌های مختلف آرد و نان که با حضور دستگاه‌های مربوطه انجام شد، 18 مورد برای تجلیل از نانوایان برتر استان مشخص شد اظهار کرد: در این زمینه نداشتن تخلفات در اداره تعزیرات حکومتی، بهداشت پخت و بهداشت محیط، محل مناسب برای نگه‌داری و ذخیره آرد، بهداشت فردی، داشتن تجهیزات، کیفیت نان، رضایت مشتری و حسن شهرت مدنظر بوده است.

 اسکندری افزود: علاوه بر آن نوسازی و بازسازی واحد صنفی، شرکت در دوره‌های آموزشی، حضور مداوم مدیر واحد در نانوایی و نیز داشتن سرویس بهداشتی در نانوایی از سایر دلایل انتخاب نانوایان نمونه بوده است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه آذربایجان‌غربی به عنوان قطب سیلوسازی کشور مطرح است تصریح کرد: خوشبختانه در سیلوهای استان نیز ذخیره‌سازی مطلوبی صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه افزایش بهداشت در واحدهای نانوایی و کاهش افزودنی‌های غیرمجاز که در برخی موارد سبب ایجاد دیابت می‌شود باید مدنظر قرار گیرد گفت: در این صورت آذربایجان‌غربی قطب تولید نان سالم و با کیفیت می‌شود.

انتهای پیام/ع

فعالیت چهار هزار و ۲۰۰ واحد نانوایی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.