معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس از مصالحه ۸۷ درصدی پرونده‌های ارجاعی به واحد‌های مشاوره طی هفت ماه سال جاری خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: آمار مراجعان به مرکز مشاوره و همچنین دوایر مددکاری اجتماعی مستقر در کلانتری‌های سطح استان طی ۷ ماهه سال جاری، ۸ هزار و ۷۹۱ نفر بوده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳ هزار و ۵۶۸ نفر به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خانوادگی و روان شناختی، مشاوره انتظامی، روان سنجی و خدمات مددکاری اجتماعی به مرکز مشاوره استان و ۵ هزار و ۲۲۳ نفر به دوایر مددکاری اجتماعی مستقر در کلانتری‌ها مراجعه کرده اند.

معاون اجتماعی پلیس فارس تصریح کرد: طی این مدت، از تعداد پرونده‌های ارجاع داده شده به مشاوران و مددکاران اجتماعی ۸۷ درصد به مصالحه ختم شده که این امر موجب کاهش پرونده‌های قضائی شده است.

سرهنگ محمدی افزود: با توجه به درصد بالای مصالحه و کاهش بار قضائی پرونده ها، مشاوران و مددکاران کلانتری‌ها می‌توانند با نگاهی درمانگرا به آسیب‌ها و مشکلات خانوادگی، اجتماعی و روانی، نقش مهمی در تحقق احساس امنیت در جامعه داشته باشند.
وی با بیان اینکه فراوانی تعداد مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره پلیس نشانه رضایتمندی آنان از اقدامات انجام شده در این مراکز است، گفت: امید است بتوانیم در آینده‌ای نزدیک خدمات مشاوره را در مرکز مشاوره و کلانتری‌ها توسعه و تعمیق بیشتری دهیم و گام‌های مثبت و سازنده‌ای به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌ها در جامعه برداریم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس اضافه کرد: رویکرد پلیس فارس بر این است که تا حد امکان، از ارسال پرونده‌های تشکیل شده شامل درگیری و اختلاف‌های خانوادگی در کلانتری‌ها به مراجع قضائی، خودداری شود و تا آنجا که امکان دارد با ارائه مشاوره توسط کارشناسان و روانشناسان این مراکز با افراد شاکی، پرونده‌ها به مصالحه و صلح و سازش ختم شود.

سرهنگ محمدی افزود: مرکز خدمات روانشناختی و مشاوره آرامش معاونت اجتماعی پلیس فارس واقع در پل حر، روبروی کلانتری ۱۱ زند به صورت حضوری و یا با شماره تلفن‌های ۲۱۸۲۷۷۶ و ۳۲۲۲۷۰۰۶ آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های روان شناختی، خانوادگی، انتظامی، مددکاری اجتماعی، حقوقی و روان سنجی به شهروندان است.

انتهای پیام/ن

مصالحه بیش از ۸۰ درصد پرونده‌های قضائی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار