رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد گفت: باید سرمایه های نمادین در مشهد را به ارزش افزوده اقتصادی تبدیل کنیم ولی تا کنون نتوانستیم.

باید ازسرمایه های نمادین برای توسعه و پیشرفت مشهد استفاده کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ امیر شهلا رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد در جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی نوزدهمین نمایشگاه ناشران جهان اسلام گفت: در مشهد مقدس و استان خراسان رضوی با فقدان نماد سازی و ایجاد یک برند بین المللی با توجه به حضور مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و مفاخر فرهنگی پر شمار مواجه بودیم و نتوانستیم این سرمایه های نمادین خود در مشهد را به ارزش افزوده اقتصادی تبدیل و از این سرمایه های نمادین برای توسعه و پیشرفت شهر مشهد استفاده کنیم.


وی افزود: رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصت خوبی برای برندسازی از مفاخر و سرمایه های اجتماعی شهر بود که رو به پایان است و به دلایل متعدد نتوانستیم از این فرصت بهره لازم را ببریم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد نوزدهمین نمایشگاه ناشران جهان اسلام را آخرین فعالیت فرهنگی در سال 2017 دانست و افزود: همه دستگاههای ذیربط باید از این آخرین فرصت برای برداشت بیشترین محصول، استفاده ببرند، معرفی قدمت تاریخچه شهر مشهد مهمترین ماموریت این نمایشگاه است، با توجه به این که حضور کشورهای جهان اسلام در این نمایشگاه وجهه و حیثیت بین المللی به نمایشگاه داده است، فرصت خوبی هم برای ایجاد یک تعاون و وفاق فرهنگی بین کشورهای جهان اسلام و هم برای عرضه کالای معرفتی و کالاهای فرهنگی در شهر مشهد فراهم شده است.

در ادامه جلسه رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد پیشنهاد داد برای معرفی قدمت و تاریخ کهن مشهد، مجموعه ای نمایشگاهی از کتب و نسخ خطی در نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گیرد و ادامه داد: می توان در حوزه صنعت چاپ نیز رونمایی و عرضه قدیمی ترین دستگاههای چاپی در نمایشگاه قدمت صنعت چاپ در مشهد را نشان می دهد.


بازدید میهمانان خارجی و اجرای نقالی در جهت معرفی شاعر حماسه سرای ایران، فردوسی توسی از دیگر پیشنهادات امیر شهلا بود.

سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت : نوزدهمین نمایشگاه ناشران جهان اسلام بزرگترین رخداد فرهنگی استان است و در این نمایشگاه شاهد بزرگترین حضور مردم در یک رخداد فرهنگی هستیم و می توان از این حضور برای معرفی بیشتر رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام استفاده کنیم.

سرابی با اشاره به همکاری های دستگاههای مختلف با این نمایشگاه افزود: خوشبختانه همکاری های خوبی را در این دوره نمایشگاه شاهد هستیم و امیدواریم با حضور رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد در این جلسه ، ظرفیت های شهرستان مشهد و استان با این نمایشگاه گره بخورد.


انتهای پیام//ف.م


برگزاری جلسه شورای هماهنگی نوزدهمین نمایشگاه ناشران جهان اسلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.