لاریجانی با اشاره به اینکه ۲۰۰۰ دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می‌کنند، گفت:سند آمایش آموزش عالی در حال انجام است.

تحصیل 2000دانشجوی خارجی در کشور / سند آمایش آموزش عالی در حال انجام استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گرهمایی معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور که امروز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ماموریت های مهم سلامت مردم است و دانشگاه ها این کار را به خوبی قبول کرده اند، ما براساس دنیا باید برنامه های آموزشی را در کشور تدوین کنیم و الگوهای زیادی در خصوص این موارد نیازها داریم.

لاریجانی ادامه داد: آماده کردن پزشکان برای هدایت، ارتقای مسئولیت پذیری و تربیت آنها در خصوص سلامت مردم است؛ باید انعطاف لازم در برنامه های آموزشی داشته باشیم؛ ارتقای ظرفیت آموزش پزشکی شاخص های سلامت را بهبود می بخشد، باید دانشجویان را بر اساس نیازهای بومی تربیت کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد : نیمی از دانشجویان علاقه مند هستند در برنامه های آموزشی آنلاین شرکت کنند و دانشگاه های زیادی در دنیا با این روش کار می کنند.

وی افزود: دانش آموخته باید توجه ویژه ای به نوآوری و قدرت حل مسئله داشته باشد در همین راستا تعاملات با دنیا بسیار مهم است، امروز ۹۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی در دپارتمان های آموزشی مستقر هستند.

لاریجانی ادامه داد: حضور بخش خصوصی در آموزش پزشکی مهم بوده و وزارت بهداشت بررسی هایی در این جهت انجام داده است؛ کتب مرجع علوم پزشکی تدوین و پژوهش های خوبی در زمینه تالیف  دانشگاه های نسل سوم انجام شده است.

 معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: پزشک خانواده در حال شکل گیری است و آموزش های مهارتی با سرعت شکل گرفته است و آموزش ها ساماندهی می شود.

وی افزود: آمایش منابع انسانی در حال انجام است و به بروز رسانی کوریکورم در حال انجام است تا دانشجویان کار کردن در محیط بیرون را فرا بگیرند؛ استقرار سند آمایش آموزش عالی در حال انجام بوده و این برای کشور مهم است و استفاده از امکانات بخش خصوصی باید انجام شود و راهبردهای بخش خصوصی در نظام سلامت در حال تدوین است .

بحث ماموریت گرایی دانشگاه ها مهم است و باید به روز رسانی شود

لاریجانی ادامه داد: تدوین راهبردهای پزشکی انجام و شورای عالی اخلاق در پزشکی ایجاد شده است، تعداد دانشجویان ایرانی در خارج از کشور بیش از ۳۰۰۰ نفر است، اکنون حدود ۲۰۰۰ دانشجو از ۴۱ ملیت مختلف در کشور مشغول به تحصیل هستند.

 معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: سامانه آموزش خارجی در کشور راه اندازی شده و حدود هفت هزار بار مورد ارزیابی قرار گرفته است و آمایش بین المللی انجام شده است‌.

وی ادامه داد: بحث اعتبار بخشی بین المللی در حال انجام است و ما توجه ویژه ای به ارزشیابی دانش آموختگان اروپایی داریم؛ صدور شماره نظام پزشکی موقت برای دانشجویان خارجی انجام و دوره های مشترک با دانشگاه های دنیا برگزار شده است.

لاریجانی گفت: برگزاری آزمون های بین المللی در دانشگاه های علوم پزشکی مجازی است و آزمون صلاحیت های بالینی در حال برگزاری است و امتحان های الکترونیکی نیز انجام می شود؛ همه بیمارستان ها اعتبار بخشی شده است و ۱۰۵ مرکز تاییدیه کامل گرفته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار