پنجاه و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی با حضور نماینده علامه جوادی آملی در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،درپنجاه و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی اجرای طرح ملی ملکوت در هرمزگان با محوریت دفتر علامه جوادی عاملی به تصویب رسید.

آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: همه دستگاه های عضو شورای فرهنگ عمومی به آسیب شناسی و برررسی رعایت نشدن قانون در جامعه بپردازند و نتیجه گزارش های خود را در نشست بعدی ارائه کنند.

وی  افزود: رعایت نکردن قانون مشکل اصلی جامعه است و باید در دانشگاه ها ف خمدارس و خانواده توجه جدی به آن شود.

 نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به شخصیت علامه جوادی املی گفت: علامه جوادی آملی شخصیت همه جانبه در زمینه های تفسیر، حکیم و قران است که به علت اندیشه ها و نوشته های ثقیل کمتر در جامعه و جوانان شناخته شده است.

ریییس شورای فرهنگ عمومی افزود: صدا و سیما نقش ارزنده ای در معرفی و شناخت اندیشه علامه جوادی آملی در جامعه دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان نیز گفت: بستر سازی اجرای قانونی از مصوبات نشست شورای فرهنگ عمومی بود که همه دستگاه های اجرایی باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند و گزارش های خود را به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارائه کنند.

علیرضا درویش نژاد افزود: طرح ملی ملکوت با همکاری بنیاد فرهنگی اسرا در هرمزگان نیز اجرایی خواهد شد.

وی گفت: در طرح ملی ملکوت مباحث فرهنگ عمومی با محوریت قران و عترت در دستور کار است.

و در همه زمینه های معرفتی و دینی از محیط زیست و تفسیر قران و سبک زندگی و دین تولید محتوا می کند.

معاون فرهنگی بنیاد اسرا نیز گفت: مرکز تخصصی تفسیر وابسته به علامه جوادی آملی بزودی در هرمزگان راه اندازی می شود و در این مرکز با بیان ساده تفسیر تسنیم ( تفسیر قران علامه جوادی املی ) به حوزه و دانشگاه کمک خواهد کرد.

خراسانی افزود:جشنواره ملی ذوی القربی با موضوع اهل بیت(ع) ، همایش ملی بازار اسلامی و طرح معرفت علم در دانشگاه ها و مدارس از دیگر برنامه های طرح ملی ملکوت است.

بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز گفت: شناخت تفرک و اندیشه های جوادی املی بیشتر از همیشه ضروری است و نیاز است ابتدا دوره اموزشی ویژه مدیران در هرمزگان برگزار شود.

انتهای پیام/ف

راه اندازی مرکز تخصصی تفسیر در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.