مشاور استاندار اردبیل در امور معلولان با اشاره به اهمیت مساجد به عنوان پایگاه های دینی، بر مناسب سازی این مکان های مقدس برای تردد آسان توان خواهان و جانبازان ویلچری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عظیم قهرمانی، مشاور استاندار اردبیل در امور معلولان در سومین جلسه کمیته تخصصی، اجرایی ستاد مناسب سازی استان در استانداری سخن می گفت افزود: متاسفانه ورودی اغلب مساجد در استان اردبیل برای رفت و آمد آسان معلولان مناسب نیست و این وضعیت در استان ما که مسجد برای اهالی آن ارزش خاصی دارد به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی وضعیت بعضی از مدارس منطقه را نیز از حیث مناسب سازی غیر قابل قبول عنوان کرد و تصریح نمود: طبق بررسی های انجام یافته، تعدادی از مدارس خصوصا مدارسی که بنای آن ها نسبتا قدیمی است برای تردد دانش آموزانی که دارای مشکل حرکتی هستند ؛ مناسب نیست لذا برای رفع این گونه مشکلات باید اهتمام نمود.

مشاور استاندار اردبیل در امور معلولان اظهار داشت: چند مدرسه و مسجد با هماهنگی دستگاه های اجرایی دخیل؛ خصوصا اداره کل آموزش و پرورش و اوقاف و امورخیریه استان برحسب اولویت در مرکز و شهرستان های استان انتخاب و مناسب سازی آن ها در دستور کار قرار می گیرد.

قهرمانی ادامه داد: به استناد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، مناسب سازی ساختمان های عمومی خصوصا بناهای دولتی جزو وظایف مجریان مربوط می باشد و سهل انگاری در این خصوص پذیرفتنی نیست.

وی در پایان سخنانش از رهنمودهای استاندار اردبیل در این زمینه قدردانی و ابراز امیدواری کرد با همکاری مبادی مربوط؛ این مهم به نحو احسن و در مقطع زمانی مناسب در استان اجرا شود. 

انتهای پیام/ح

مدارس و مساجد اردبیل برای رفت و آمد آسان معلولان مناسب نیست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.