نماینده مردم شهرستان لنگرود درمجلس شورای اسلامی از واردات بی رویه برنج انتقاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی در رشت گفت : وزیر کشاورزی در زمان گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس قول داد که داستان واردات برنج را مدیریت کند.

وی امروز با انتقاد شدید از واردات یک میلیون و 60 هزار تن برنج  در یکسال گذشته افزود : مصرف سرانه برنج هر ایرانی 36 کیلوگرم است و بر این اساس نیاز برنج کشور 2 میلیون و 800 هزار تن برآورد شده و آز آنجایی که 2 میلیون و 400 هزار تن برنج در کشور تولید  می شود فقط به واردات 400 هزار تن برنج نیاز است.

 نماینده مردم شهرستان لنگرود درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : امسال یک میلیارد و 100 میلیون دلار برنج وارد کشور شد که از نظر ریالی نسبت به پارسال که 509 میلیون دلار بود 96 درصد و از نظر وزنی 75 درصد افزایش یافته است.

مهرداد بائوج لاهوتی با انتقاد شدید از وزیر کشاورزی اعلام کرد : محمود حجتی در زمان گرفتن رای اعتماد از نمایندگان خانه ملت به نمایندگان استان های شمالی قول داد که داستان واردات برنج را مدیریت کند اما نه تنها اقدامی نکرد بلکه دقیقا در زمانی که شالیکاران  می خواهند دسترنج شان را به قیمت مناسب بفروشند بازار پر از برنج خارجی است و این امر موجب کاهش  هزار و 500 تا 2هزار تومانی قیمت برنج ایرانی شد.

وی خاطرنشان کرد : نتیجه واردات بی رویه برنج و این کار آقای وزیر تغییر کاربری حدود 3 هزار هکتار از شالیزارهاست.

نماینده مردم شهرستان لنگرود درمجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون یک میلیون تن برنج وارد شده است ، تا پایان امسال هم یک میلیون تن خواهد شد ، یک میلیون تن هم به صورت قاچاق وارد می شود ، پس به کشاورز بگویم زمینش را بفروشد و برنج نکارد.

 مهرداد بائوج لاهوتی تصریح کرد : هفته کنونی ما نمایندگان استان های شمالی وزیر را احضار می کنیم تا در خصوص واردات بی رویه برنج پاسخگو باشد که البته جوابی هم ندارد.

 

 

 انتهای پیام/م.ع

انتقاد لاهوتی نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی از واردات بی رویه برنج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.