رییس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۴ هزار و ۴۹۰ متر مربع از موقوفات استان سنددار شده است.

۱۹۴ هزار مترمربع از موقوفات سیستان‌وبلوچستان سنددار شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،حسن یعقوبی، رییس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان،گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۴ هزار و ۴۹۰ متر مربع از موقوفات استان سنددار شده است.

وی اظهار کرد: فرایند اخذ سند مالکیت برای موقوفات استان در سه سال اخیر با تحولات زیادی همراه بوده و این موضوع به خاطر نگاه ویژه سازمان اوقاف برای شناسنامه‌دار کردن موقوفات و حفظ و حراست و جلوگیری از هرگونه دست درازی و خدشه وارد آمدن بر چهار چوب موقوفات است.

یعقوبی افزود: تثبیت مالکیت یک موقوفه، اولین گام برای مدیریت بهتر، توسعه و سرمایه گذاری و افزایش بهره وری موقوفات است، چرا که در هر بخشی، از اجرای برنامه‌های فرهنگی گرفته تا سرمایه گذاری و بهره‌برداری اجتماعی، نیازمند احراز مالکیت و حدود قانونی موقوفه برای انجام هرگونه مانور، توسط دستگاه اوقاف است.

رییس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف استان بیان کرد: این مقدار موقوفاتی که سند دار شده مربوط به شهر‌های زاهدان، زابل و ایرانشهر می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار