سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در مورد جدا شدن سر نوزاد هنگام تولد در بیمارستان ایران این شهرستان توضیحاتی ارائه کرد.

اولویت زایمان‌های پرخطر نجات جان مادر استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، دکتر کامران کردی سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر اظهار داشت:آنچه که در فضای مجازی تحت عنوان جدانمودن سر نوزاد در حال زایمان مطرح شده قضاوتی یک سویه از مدیریت زایمانی پیچیده بوده است که اولویت نخست آن نجات جان مادر  است.

وی ادامه داد:مادر باردار مراجعه کننده به زایشگاه بیمارستان ایران خانمی با بارداری دوم بوده که زایمان اول وی بصورت طبیعی و مادر باردار با شکایت شروع درد‌های زایمانی مراجعه و بستری میشود.

دکترکردی در ادامه افزود:بر اساس این سابقه و همچنین سونوگرافی هفته سی وچهارم بیمار پزشک معالج اجازه ادامه زایمان بصورت طبیعی به وی میدهد.

وی گفت:در روند زایمان نوزاددچار دیستوشی شانه (گیر کردن شانه‌های نوزاد در کانال زایمان) می‌گردد و بعلت ادم شدید در جهت نجات جان مادر بیمار به اتاق عمل منتقل  ونوزاد گیرکرده و فوت شده از کانال زایمانی خارج میشود که این امری پذیرفته شده در بحث‌های تخصصی زایمان با اولویت نجات جان مادر است.

بنا به دستور سرپرست دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر این پرونده در تمامی ابعاد در حال بررسی است  و ابهامات و درخواست رسیدگی اطرافیان بیمار با صداقت کامل و رعایت حقوق انان انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت‌درمان دانشکده علوم پزشکی در پایان اظهار داشت:بیمارستان ایران ایرانشهر با سیزده هزار زایمان در سال و همچنین پذیرش مادران باردار با شرایط سخت به عنوان مرکز ارجاعی جنوب استان سیستان و بلوچستان یکی از مراکز زایمانی پرازدحام کشوراست  و علیرغم مشکلات زمینه‌ای در مراقبت‌های بارداری با تلاش پرسنل و پزشکان شاغل جان صد‌ها بیمار دچار بیماری‌های پیچیده دوران بارداری نجات یافته است.

وی گفت :همچنین در خصوص تصمیم پزشک معالج در مورد نوع روش زایمان تیم تخصصی تشکیل وپس از بررسی‌های تخصصی تصمیم گیری مناسب خواهد شد.

انتهای پیام/ع

بیشتر بخوانید

جداشدن سر نوزاد در بیمارستان ایران،شایعه یا واقعیت؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار