مسئول دفتر بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان از ذخیره 115 نمونه خون بندناف نوزاد در بانک خون بندناف رویان استان خبر داد.

ذخیره 115 نمونه خون بندناف در بانک خون رویان سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ‌صفورا آقاحسنی  با بیان اینکه از ابتدای فعالیت دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان استان تاکنون 144 قرارداد منعقد و به مرکز ارسال شده است، گفت: از این تعداد 20 قرارداد به دفتر استان برگشت داده شده است.


وی با اشاره به اینکه دفتر بانک خون استان دارای دو دفتر در بیمارستان‌های تامین اجتماعی و علی بن ابی طالب زاهدان است، ادامه داد: 95 درصد پرونده‌ها در شعبه یک(بیمارستان تامین اجتماعی) تشکیل می‌شود.


مسئول دفتر بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان از ذخیره‌سازی 115 نمونه خون بندناف نوزاد در بانک خون بندناف رویان استان خبر داد و افزود: با توجه به تازه تاسیس بودن دفتر بانک خون بندناف جهاددانشگاهی استان و تبلیغات محیطی انجام شده این میزان از ذخیره‌سازی نشان از ارتقای سطح آگاهی عمومی هم‌استانی‌های ما دارد.

آقاحسنی اضافه کرد: در راستای تبلیغات و معرفی دفتر بانک خون بندناف و مزایای و پیامدهای ذخیره سازی خون بندناف در استان نشست‌های مستمری با رئیس و معاونین آموزشی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، روسای بیمارستان‌های تامین اجتماعی و علی بن ابی طالب، روسای زایشگاه‌های سطح شهرستان زاهدان و معاون آموزشی و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان انجام خواهد گرفت.


وی یادآور شد: بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی از زمان تاسیس، فعالیت خود را در راستای اطلاع رسانی به خانواده‌هایی که در آستانه تولد فرزند بوده و نیاز به ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی دارند، آغاز کرده است.


مسئول دفتر بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: خون بندناف منبعی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است و می‌تواند در روند درمان بیماری‌های بدخیم مورد استفاده قرار گیرد که بسیار مهم و ضروری است تا همه اقشار جامعه و خانواده‌ها از علت ذخیره‌سازی و موارد استفاده خون بندناف اطلاع و آگاهی داشته باشند.


آقاحسنی اظهار کرد: سلول‌های بنیادی همانند خون در تمامی جراحی‌ها و درمان بیماری‌های خونی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.


وی ادامه داد: خون بندناف مملو از سلولهای بنیادی خون‌ساز است که در بیماری‌هایی که منشاء خونی دارند همچون انواع سرطان خون، تالاسمی، کم خونی‌های مادرزادی و نقص سیستم ایمنی بیماری نقص سیستم ایمنی با استفاده از سلول های بنیادی خون بندناف قابل درمان هستند.

انتهای پیام/گ

ذخیره خون در بانک خون رویان سیستان وبلوچستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار