رئیس اداره محیط زیست مهاباد گفت: بیش از ۱۷ بال غاز پیشانی سفید بزرگ که پرنده‌ای در خطر انقراض است، در پناهگاه حیات وحش این تالاب بین المللی فرود آمده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛فاروق سخنور رئیس اداره محیط زیست مهاباد افزود: پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان امسال نیز به دلیل شرایط مساعد و آب و هوایی، پوشش گیاهی و امنیت غذایی تالاب، میزبان بیش از ۱۷ نوع غاز پیشانی سفید بزرگ شده که در سال‌های اخیر جمعیت جهانی آن به شدت کاهش یافته و در خطر انقراض قرار دارد.
وی افزود: ممنوعیت شکار در تالاب و حفاظت از مناطق تحت مدیریت، باعث به وجود آمدن بستری امن و زیستگاهی مناسب برای پرندگان مهاجر است.
وی با بیان اینکه این پرندگان هرساله با شروع فصل مهاجرت به این مناطق کوچ می‌کنند، گفت: پارسال نیز تعداد اندک از این نوع پرنده کمیاب در تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد مشاهده شده بود.
غاز پیشانی سفید بزرگ پرنده‌ای است با پیشانی سفید، پا‌های نارنجی، رنگ خاکستری تیره و راه راه‌های پهن سیاه نامنظم بر روی شکم که از سایر غاز‌ها به راحتی قابل تشخیص است.
این نوع پرنده بیشتر در مناطق تالابی، نیزار، دریاچه‌های آب شیرین و مزارع گندم و جو بسربرده و در نواحی باتلاقی تولید مثل می‌کند.

انتهای پیام//ن.م

تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد پذیرای غاز در حال انقراض پیشانی سفید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.