با امضای تفاهم نامه بین استانداری و اداره ارشاد استان،دو طرف موظف به همکاری در برگزاری تالار های گفت و گوی اقتصاد مقاومتی در 200 روستای منتخب استان کرمان شدند .

برگزاری 200تالار گفتگوی اقتصادی در روستاهای استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،در این تفاهم نامه بر نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تاکید شده و قرار است این تالارها با حضور مسوولان محلی روستاهای هدف و با محوریت اجرای کار مردمی بر پا گردد.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به تاکید استاندار کرمان در زمینه اقتصاد مقاومتی و تدبیر

وی در بخش بندی استان به مناطق چندگانه و کمک معین های اقتصادی، بیان کرد: گفتمان سازی و ایجاد این تالارها در 200 پایگاه روستایی نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی و تغییر دیدگاه ها در روستاهای استان را فراهم می آورد.

به گفته وی در اقتصاد مقاومتی اگر مردم روستاها به این باور برسند که نقش آنها، نقش مولدی است و می توانند در بخش های مختلف از جمله اشتغال و کارآفرینی سهیم باشند شاهد تحولات قابل توجه و مثبتی در روستاها خواهیم بود

شهسوار پور، مدیرکل امور روستایی استانداری کرمان نیز با تاکید بر اهمیت فرهنگ در اثرگذاری بر جامعه تصریح کرد: فرهنگ جامعه باعث بروز اتفاقات و تحولات مختلف می شود گفت : اگر جایی دچار مشکل فرهنگی باشیم،این نقصان در اقتصاد و تولید و محیط زیست و سایر حوزه ها نیز قابل مشاهده است.

وی افزود: با امضای این تفاهم نامه باعث ایجاد توجه هر چه بیشتر به حوزه مسایل روستایی در بعد اقتصاد مقاومتی خواهد شد، تلاش ما این است که در روستاهایی که فضای کار وجود دارد ، تالارهای گفتگو را برای گسترش فرهنگ تولید و اشتغال اجرایی نمائیم.

شهسوارپور به راه اندازی صندوق های توسعه روستایی اشاره کرد و گفت: یکی از تاکیدات استاندار کرمان راه اندازی شوراهای اقتصاد مقاومتی در روستاهاست که امیدواریم با توجه و اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه گام های بلند و موثری در جهت توسعه روستاهای استان برداشته شود.

انتهای پیام/ح

تفاهم نامه راه اندازی تالار گفتگوی اقتصاد مقاومتی در روستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.