مدیر جهاد کشاورزی شاهرود گفت : پیش بینی می شود بیش از 21 هزار تن محصول سیب زمینی از اراضی شهرستان شاهرود برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا قاسمی مدیر جهاد کشاورزی شاهرود گفت : عمده کشت سیب زمینی در منطقه بسطام شاهرود است.


وی به میزان سطح زیر کشت این محصول در اراضی شاهرود نیز اشاره کرد و گفت: یک هزارو 200 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در منطقه بسطام بوده و پیش بینی می شود از این میزان سطح 21 هزار تن محصول برداشت شود.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود به میزان متوسط عملکرد این محصول در اراضی شاهرود اشاره کرد و افزود: متوسط عملکرد این محصول 18 تن در هکتار پیش بینی شده است.


قاسمی به عوامل مؤثر بر میزان بازدهی این محصول و متوسط عملکرد آن اشاره کرد و گفت: شرایط آب و وهوایی، کشت ارقام جدید و پربازده و استفاده از بذور گواهی شده از عوامل مؤثر بر میزان متوسط عملکرد این محصول است.


وی با اشاره به اقدامات و فعالیت های این مدیریت برای افزایش عملکرد در واحد سطح این محصول گفت: استفاده از ارقام پربازده و جدید یکی از اقداماتی است که در راستای افزایش عملکرد این محصول صورت گرفته است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: « بامبا» ، « فونتانه» و « آریندا» برخی از ارقام مهم و متداول این محصول در این منطقه است.


قاسمی تصریح کرد: « بورن»، « سانته» ،« ساتینا» و « اگریا» از دیگر ارقام مهم این محصول است که در این منطقه کشت می شود.


انتهای پیام / ه


برداشت سیب زمینی در شاهرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.