بیش از 80 درصد جرایم در حاشیه شهرها اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل امروز در جلسه کارگروه پیش بینی و پیشگیری از بافت ناکار آمد و سکونت گاههای غیر رسمی افزود: حاشیه نشینی علاوه بر اینکه چهره شهر را مخدوش و نمای شهر را برهم و زشت جلوه می دهد موجب تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی نیز می شود.

وی تغییر کاربری مسکونی غیر مجاز و استفاده غیر مجاز از خدمات شهری در حاشیه شهرها را از دیگر آسیب های حاشی نشینی ذکر کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با تاکید بر لزوم عملی کردن راهکارهای مقابله با مهاجرت بی رویه از روستاها و توانمند سازی آن برای جلوگیری از مهاجرت اظهار کرد: باید جلوی ساخت سازهای بی رویه گرفته شود.

خدادادی گفت: با ابتکار دادگستری استان از سال 1391 مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری با همکاری و عضویت 16 دستگاه دولتی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و پیشگیری از تخلفات شهری در اردبیل راه اندازی شده و این مدت روند گسترش و شتاب حاشیه نشینی در اردبیل تا حدودی کنترل و مهار شده است.

وی افزود: هم اکنون در زمینه حاشیه نشینی معضلات و مشکلات فراوانی از نظر نبود فضای آموزشی ، بهداشتی ، تفریحی وجود دارد و با برگزاری اینگونه جلسات سعی می شود راهکارهای مقابله با کج روی ها و آسیب های اجتماعی در این مناطق اتخاذ و راهکارهای مناسب ارائه شود.

 

انتهای پیام/ع

جلوگیری از ساخت و ساز های بی رویه در شهرها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار