استاندار هرمزگان گفت: بندرعباس باید با توسعه زیرساخت‌ها و فضای سبز و زیباسازی ساحل، شهری جذاب و زیبا برای شهروندان و گردشگران باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس فریدون همتی استاندار هرمزگان در جلسه هم اندیشی با شورای شهر و شهردار بندرعباس گفت: بندرعباس باید با توسعه زیرساخت‌ها و فضای سبز و زیباسازی ساحل، شهری جذاب و زیبا برای شهروندان و گردشگران باشد.

وی افزود: اولویت اصلی مدیریت شهری بندرعباس با توجه به جذابیت‌های خلیج فارس باید توجه به گسترش جاذبه‌های گردشگری بندرعباس باشد.

 استاندار هرمزگان گفت:مسائل و مشکلات شهر بندرعباس برای زیست بهتر شهروندان و جذب گردشگران باید با اولویت بندی و فوریت حل شود.

همتی افزود: بدنبال ایجاد دسترسی سریع و ارزان بویژه با قطار‌های سریع السیر از نقاط پرجمعیت کشور به هرمزگان و بندرعباس هستیم تا بتوانیم گردشگران زیادی را به هرمزگان جذب کنیم.

وی گفت: در بازدید‌های که از شهر بندرعباس داشته ام، درخواست‌هایی که شهرداری بندرعباس برای بهبود خدمت رسانی داشته است با حمایت استانداری محقق شده است.

استاندار هرمزگان افزود: استانداری آماده حمایت از همه شهرداری‌ها و شورا‌ها است و مشکلات مدیریت شهری با دستگاه‌های دولتی با اولویت پیگیری و حل می‌شود.

همتی درباره ساخت بازار ماهی فروشان در حریم دریا نیز گفت: این تصمیم اشتباه در گذشته گرفته شده است و باید مسئولان و مسببان این اشتباه مواخذه شوند نه اینکه مردم و سرمایه گذاران تاوان این اشتباه را بدهند.

وی افزود: از این به بعد باید از ساحل و حریم دریا با دقت کامل محافظت شود، زیرا ساحل دریا یک ظرفیت و ثروت عمومی است که نباید به هیچ وجه آسیب ببیند.

استاندار هرمزگان گفت: ساماندهی نوار ساحلی بندرعباس، نورپردازی و توجه به روشنایی نوار ساحلی، توسعه فضای سبز، حل مشکلات فاضلاب شهر، ساماندهی و زیبا سازی خور‌های بندرعباس، توسعه و ایجاد بوستان‌های شهری، توسعه شهر به سمت شرق و دانشگاه هرمزگان، ارتقای خدمات شهری و نظافت شهر، توسعه حمل و نقل عمومی، ساماندهی بافت فرسوده و سکونت گا‌های غیر رسمی در اولویت پیگیری شورای شهر و شهرداری بندرعباس باشد.

اسلام باوقار رئیس شورای شهر بندرعباس نیز در این جلسه گفت: جذب درآمد‌های مصوب قانونی شهرداری بندرعباس مانند مالیات بر ارزش افزوده و سهم شهرداری از درآمد‌های سازمان‌هایی مانند گمرک، اختصاص پساب فاضلاب شهری بندرعباس به شهرداری برای تصفیه و استفاده در آبیاری فضای شهر از مهم ترین نیاز‌های مدیریت شهری در بندرعباس است.

شهردار بندرعباس نیز در این جلسه گفت: مهمترین اولویت شهرداری تا قبل از پایان سال ساماندهی ساحل و نوار ساحلی، فضای سبز شهری، نورپردازی و روشنایی نوار ساحلی است.

عباس امینی زاده افزود: طرح مطالعاتی ساماندهی خور‌های بندرعباس نیز آغاز شده است تا با ارائه یک طرح علمی و به صورت پایدار این مشکل حل شود.

وی افزود: وسعت سکونتگا‌های غیر رسمی بندرعباس هزار و هفتصد هکتار است و ساماندهی آن نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

لزوم پیگیری احتساب بندرعباس به عنوان کلانشهر، اجازه تردد وسایل نقلیه منطقه آزاد قشم در بندرعباس، حل مشکلات مسکن مهر در شهرک پیامبر اعظم، اختصاص وسایل حمل و نقل عمومی، پیگیری مشکلات زیست محیطی آب شیرین کن ها، ساماندهی فاضلاب بندرعباس نیز از مسائل و مشکلاتی بود که شهردار و اعضای شورای شهر بندرعباس در این جلسه مطرح کردند.

انتهای پیام/ف

بندرعباس  شهری جذاب و زیبا برای شهروندان و گردشگران شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.