مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی گفت : تاکنون 2 هزار و 970 تن سیمان رایگان برای بازسازی مناطق زلزله زده استان خراسان شمالی توزیع شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت : از آغاز طرح توزیع سیمان رایگان در یک و نیم ماه گذشته این میزان سیمان رایگان برای ساخت 820 واحد مسکونی توزیع شده است.

وی افزود : 349 واحد مسکونی در روستاهای شهرستان مانه و سملقان و 471 واحد مسکونی در روستاهای شهرستان بجنورد با استفاده از این سیمان های توزیع شده بازسازی می شود.

محمدی اظهار کرد : این میزان سیمان در 51 روستا شامل 18 روستا در مانه و سملقان و 33 روستا در بجنورد توزیع شده است .

وی با بیان این که در مرحله نخست توزیع پنج هزار تن سیمان رایگان برای بازسازی مناطق زلزله زده استان پیگیری شده که البته قابل افزایش است ، اظهار کرد : برای بازسازی هر واحد مسکونی 9 تن سیمان معادل 180 پاکت سیمان و برای تعمیر واحدهای خسارت دیده هم 2 تن سیمان معادل 40 پاکت سیمان توزیع می شود.

وی با اشاره به این که بر اثر زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال در دو شهرستان بجنورد و مانه وسملقان  2 هزار و 92 واحد مسکونی در روستاها  و هفت هزار و 520واحد مسکونی در شهرها نیاز به تعمیر دارند ، افزود : در روستاها 2 هزار و 449 واحد و در شهرها 2 هزار و 500 واحد به علت شدت زلزله باید تخریب و نوسازی شوند.

انتهای پیام/آ

باسازی مناطق زلزله زده در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.