رئیس ستاد اقامه نماز گفت: ما همیشه ناراحتیم و ابراز پیشمانی می‌کنیم که چرا وقت خود را هدر می‌دهیم اما برنامه ریزی ببرای این امر صورت نمی گیرد.

شایعات فضای مجازی قابل اعتماد نیستبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه سه‌شنبه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: ما همیشه ناراحتیم و ابراز پیشمانی می‌کنیم که چرا وقت خود را هدر می‌دهیم برای مثال تابستان 5 میلیون دانشجو ، 12 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم وقت آزاد داشتند که باید از ظرفیت آن‌ها استفاده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌شد.

رئیس ستاد اقامه نماز ضمن اشاره به این که نماز مختص دین اسلام نیست و همه ادیان از آن بهره می‌برند بیان داشت: نماز، روضه، حج، امر به معروف و نهی منکر و در کل اصول دین فقط از آن اسلام نیست و به همه ادیان تعلق دارد.

قرائتی گفت: همان‌طور که بدن نوزاد هنگام تولد به انواع ویتامین و مواد معدنی نیاز دارد و هنگام خوردن شیر مادر همه نیازهای بدن او تامین می‌شود اگر اهل نماز باشیم همه امور درست می‌شود و مشکلات ما برطرف می‌شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به جایگاه نماز اظهار داشت: نماز مثل سوزن است و همه عبادت‌ها مثل نخ اگر سوزن فرو رفت نخ هم به همراهش فرو می‌رود در غیر این صورت نخ فرو نمی‌رود اگر نماز قبول شود بقیه عبادات هم قبول می‌شود و اگر نماز قبول نشود با وجود تمام کمالات بقیه عبادات مورد قبول واقع نمی‌شود.

وی تصریح کرد: نماز را باید جدی بگیریم زیرا نماز همه جا و همه زمان توصیه شده است در هنگام زلزله و بلاهای نماز واجب شده هنگامی که خشکسالی می‌شود بسیار تاکیده شده است از موقع تولد تا مرگ، از آدم تا خاتم و از زمین تا آسمان نماز تاکید شده است و اگر نماز نخوانیم و کار خیر انجام دهیم، کار خیر ما مورد قبول واقع نمی‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز ضمن بیان این که در قرآن به چهار نوع نماز شکر، رشد، انس و قرب اشاره شده اذعان داشت: ما باید برای این همه نعمت که خداوند به ما ارزانی داشته سپاسگذار باشیم و نماز شکر به جای آوریم.

قرائتی گفت: افرادی که عقل ندارند بی‌دین هستند و کسانی که داشته باشند باید دین داشته باشند زیرا اگر قیامت نباشد افراد مذهبی ضرر نمی‌کنند چون حرکات نماز خود ورزش است و چند صباحی غذای خود را دیر خورده‌اند ولی اگر قیامت وجود داشته باشد افراد بی‌دین چه خواهند کرد لذا عقل می‌گوید باید دین داشته باشیم.

وی بیان کرد: شایعاتی که در فضای مجازی وجود دارد را نمی‌توان صد در صد اعتماد کرد و باید تحقیق کرد اگر حقیقت آن را تضمین کنی ممکن است آبروی مومنی بریزد و اگر تکذیب کنی شاید سند و مدرکی پیدا شود.

 

انتهای پیام/م

فضای مجازی قابل اعتماد نیست

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.