با هدف بررسی مسایل و مشکلات پیش روی تجارت در مرز میلک هیرمند جلسه مشترکی در ولایت نیمروز افغانستان با حضور والی نیمروز افغانستان و مسئولان کشورمان برگزار شد.

پایانه مرزی هیرمند دروازه توسعه ترانزیت به افغانستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دبیر میز افغانستان در سازمان توسعه تجارت ایران دراین جلسه گفت: گندم ترانزیتی هندوستان به افغانستان که از طریق بندر چابهار وارد کشورمان شده است،تا چند روز آینده از پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند به کشور افغانستان صادر می شود.

جوانمرد یکی از مهمترین گمرکات دو کشور ایران و افغانستان را گمرک میلک برشمرد و افزود: با توجه به هزینه های کمی که این گمرک برای صادر کنندگان کالا دارد ، می تواند در افزایش صادرات از کشورمان مهم باشد.

وی افزود: برطرف شدن موانع گمرگ میلک و رساندن قیمت محصولات در این گمرک به بازارهای هدف ، می تواند موجب افزایش سهم کشورمان در بازارهای صادراتی شود.

همچنین جابر انصار رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در این جلسه گفت: مسیر صادرات محموله گندم کشور هندوستان به کشور افغانستان طبق توافق انجام شده فقط از مسیرهای ترانزیتی ایران انجام می شود.

محمد سمیع والی ولایت نیمروز کشور افغانستان هم گفت: ولایت نیمروز افغانستان در مسیر پایانه مرزی میلک قرار دارد و تمامی کالاهای ترانزیتی از چابهار در این پایانه مرزی تخلیه و بارگیری می شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار