رئیس گروه طرح و اجرای پدافند غیرعامل آذربایجان غربی گفت:با توجه به کشاورزی خیز بودن آذربایجان غربی 2 قرارگاه پدافند زیستی و سایبری در این استان راه اندازی شده است.

آقایی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ، در نشست پدافند غیرعامل بررسی ابعاد بیوتروریسم پیشگیری و مقابله با که در سالن اجلاس فرمانداری مهاباد گفت: از آنجاییکه کشاورزی در آذربایجان غربی از رونق خاصی برخوردار است بنابراین راه اندازی پدافند زیستی و پس از آن پدافند سایبری از موضوعات مهمی بود که تدابیر راه اندازی آن در این استان در دستور کار ستاد کل پدافند غیرعامل کشور قرار گرفت.
وی ادامه داد:راه اندازی پدافند زیستی با هدف شناخت تهدیدها ، محاسبه میزان آسیب ها و همچنین مقابله با پیشگیری حملات و تهدیدهای زیست محیطی صورت گرفته است که در این خصوص نیازمند است که اطلاعات و آگاهی های لازم را به اقشار مختلف مردم به صورت اجرای مانورهای مختلف داده شود.
آقایی افزود:آذربایجان غربی از جمله استانهایی است که با تهدیدات زیست محیطی زیادی مواجه است بنابراین قرارگاه پدافند زیستی در تلاش است که با رصد تهدیدهای زیست محیطی و پایش آنان نسبت به مقابله با این تهدیدات مقابله کند.
رئیس گروه طرح و اجرای پدافند غیرعامل آذربایجان غربی افزود: از آنجایی که منبع حملات غیرقابل رصد میباشد و درمان این حملات بسیار سخت صورت میگیرد بنابراین این نوع از حملات میتواند بسیار خطرناک باشد به طوری که اگر این حملات صورت گیرد میتواند سلامتی نسل ها آینده ما را نیز تهدید کند.
وی ادامه داد:طبق آمار رسمی وزارت بهداشت 23 میلیون نفر از جمعیت کشور دچار بیماریهای خاموش از جمله دیابت ، قندخون و نازایی هستند که به نوعی به حملات زیستی نیز مربوط میباشد.
آقایی افزود: نباتات ، دام و طیور از جمله مقاصد اصلی حملات بیولوژیکی و بیو تروریستم است که این موارد مستقیما با سلامتی افراد در جامعه در ارتباط است.
رئیس گروه طرح و اجرای پدافند غیرعامل آذربایجان غربی در ادامه گفت:حملات بیولوژیکی از اهداف و ویژگی های جنگ های نامتقارن است که در این خصوص کاهش زاد و ولد ، بیماری های خفته ، تهدیدات نوین کشاورزی و شیلات از جمله این تهدیدهای این حملات است.

انتهای پیام/ع

نشست پدافند غیرعامل با بررسی ابعاد بیوتروریسم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.