مراسم بازخوانی خطبه‌های حضرت زینب (س) با حضور گستردۀ بانوان شهرستان تاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع) تاکستان در این مراسم گفت: روشنگری مهترین هدف حضرت زینب (س) بود تا درس‌های قیام امام حسین (ع) در کربلا نماند.

اجرای خطبه خوانی حضرت زینب در تاکستان

سرهنگ حسینیانی با اشاره به جایگاه والای حضرت زینب اضافه کرد: ایشان نه بخاطر اینکه دختر امام بودند بلکه به دلیل بصیرت و موقعیت شناسی به این درجه و جایگاه رسیدند.

وی افزود: حضرت زینب (س) با امام زمانش همراهی کرد و با پایداری در واقعه کربلا و روشنگری بعد از قیام به خوبی این رسالت را بر دوش کشید.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی علیه (ع) شهرستان تاکستان افزود: امروز هم وظیفه همراهی با امام زمان و تربیت نسلی که همراه، ولی فقیه باشد و بتواند زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم آورد به زنان جامعه واگذار شده است.

اجرای خطبه خوانی حضرت زینب در تاکستان

سرهنگ حسینیانی با بیان اینکه دشمن امروز بنیان خانواده را هدف گرفته است، گفت: در مقابل با حجمه این حملات فرهنگی دشمن، زنان در خط مقدم قرار دارند و باید در استقامت و پایداری در دین و همچنین روشنگری در جامعه حضرت زینب سلام الله را اسوه خود قرار دهند.

زهرا اسداللهی مسئول دفتر جامعه زنان سپاه ناحیه امام علی (ع) تاکستان هم در این مراسم گفت: حضرت زینب یکی از برجسته‌ترین چهره‌های جهان اسلام است که می‌تواند در تمام زمینه‌ها یک الگوی به تمام معنا باشد.

اجرای خطبه خوانی حضرت زینب در تاکستان

وی هدف از بازخوانی خطبه‌های حضرت زینب (س) را تبیین نقش آن در پایداری قیام کربلا و حفظ ارزش‌های دینی و اعتقادی در سطح جامعه زنان، شناساندن نقش منحصر به فرد حضرت زینب به عنوان الگوی سیاسی اجتماعی و رفتاری زنان جهان و همچنین تبعیت از شخصیت مقاوم، کامل، اعتقادی و دینی انقلابی حضرت زینب سلام الله علی‌ها بیان کرد.

تعزیه خوانی و سوگواری در مظلومیت اسرای قیام کربلا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

 

مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار