مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت: افزون بر ۱۴ هزار تن سیب صنعتی از باغداران ارومیه‌ای در راستای حمایت از آنان خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛اسکندر علیزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت: شهرستان ارومیه با داشتن بیش از ۲۴ هزار و ۸۰۰ هکتار باغ سیب یکی از قطب‌های تولید این محصول در استان به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: سالانه در فصل پاییز، باغداران شروع به برداشت و فروش این محصول می‌کنند و خرید تضمینی سیب درختی درجه سه به صورت نقدی انجام می‌شود تا از سو استفاده واسطه‌ها جلوگیری شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه ادامه داد: افزون بر ۱۴ هزار تن سیب صنعتی از باغداران ارومیه‌ای در راستای حمایت از آنان خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

علیزاده با بیان اینکه مراکز خرید فعالیت خود را از تاریخ ۱۵ شهریور آغاز کرده است، گفت: ۱۸ مرکز برای خرید در مناطق مختلف ارومیه که دارای باغ‌های سیب درختی بوده، دایر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه افزود: اعلام آگهی خرید از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها و همچنین نصب بنر در مناطق پر تردد صورت گرفته و کیسه‌های نایلونی به ظرفیت ۲۰ کیلو از طریق اتحادیه به مراکز خرید تحویل داده شده است.

علیزاده اضافه کرد: ارائه معرفی نامه به کشاورزان از طریق مراکز جهاد کشاوررزی روستایی صورت می‌گیرد و مراکز خرید حق خرید سیب بدون معرفی نامه و از واسطه را ندارند.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی ۲ هزار و ۸۸۹ ریال است، گفت: میزان تولید و ریزش سیب درجه سه در استان به علت وزش باد در روز‌های اخیر افزایش یافته است.

این مسئول ادامه داد: آذربایجان غربی دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ است که از این میزان ۴۰ تا ۵۰ هزار هکتار باغ‌های سیب درختی است؛ این استان در تولید سیب درختی کشور دارای رتبه اول است.

 

انتهای پیام//ن.م

خریداری سیب درجه سه از باغداران شهرستان ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.