مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان از رشد هشت درصدی میزان ویزیت پزشکان در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ امین بهاروندمدیردرمان تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه درمان مستقیم در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، هشت درصد افزایش یافته، اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بار مراجعه به مراکز درمانی ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: کل ویزیت انجام شده در ۶ ماهه ابتدایی سال یک میلیون و ۱۱۰ هزار مورد بوده، همچنین میزان ویزیت پزشکان نیز به طور میانگین هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان با اشاره به تعداد بستری‌های انجام شده در ۶ ماهه اول ۹۶، بیان داشت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر کل بستری‌های این مدت بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل تغییر محسوسی نداشته است.

بهاروند تصریح کرد: کل اعمال جراحی از ابتدای سال تاکنون ۹ هزار و ۳۱۱ مورد جراحی بوده که در سه مرکز بستری خرم‌آباد، بروجرد و دورود انجام شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

این مسئول تعداد زایمان‌های ۶ ماهه اول سال ۹۶ را سه هزار و ۲۸۱ مورد عنوان و خاطر نشان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که چهار هزار و ۲۰۰ مورد زایمان بوده، ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از تعداد زایمان‌های انجام شده یک هزار و ۵۰۰ مورد آن از طریق عمل سزارین و یک هزار و ۷۷۹ مورد آن از طریق عمل طبیعی صورت گرفته و در این میان اگرچه تعداد زایمان‌های سزارین نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ کاهش یافته، اما درصد آن تغییر آن‌چنانی نکرده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان جمع کلیه اقدامات پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، دارو و سایر موارد ۶ ماهه ابتدای سال را ۲۷۱ هزار و ۸۹۷ مورد بیان و اظهار کرد: نسخ دارویی در ۶ ماهه اول ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد، آزمایشگاه ۱۰ درصد رشد، مواد رادیولوژی ۱۱ درصد رشد و سایر قسمت‌ها نیز ۱۰ درصد رشد داشته است.

بهاروند عنوان کرد: اقلام دارویی در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۲ میلیون و ۵۷۷ هزار قلم بوده که در ۶ ماه امسال به ۲ میلیون و ۷۹۷ هزار قلم افزایش یافته و ۱۳ میلیارد تومان هزینه دارویی سال ۹۵ بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ مرکز شامل سه بیمارستان و ۹ مرکز درمانگاهی در لرستان فعال بوده، یادآور شد: در تمام این مراکز باجه جداگانه برای نوبت‌دهی سالمندان وجود داشته و همچنین در برخی مراکز پزشک جداگانه و نوبت جداگانه نیز در راستای تکریم سالمندان وجود دارد.

انتهای پیام/م

ویزیت پزشکان در ۶ ماهه نخست امسال  رشد  هشت درصدی  داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.