رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان ۱۱.۲ درصد است گفت: متاسفانه متوسط نرخ بیکاری در بین جوانان و بانوان تحصیل کرده بالاتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ناصر حضرتی رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی عصر امروز در نهمین جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان ۱۱.۲ درصد است گفت: متاسفانه متوسط نرخ بیکاری در بین جوانان و بانوان تحصیل کرده بالاتر است.

وی با اشاره به توانمندی‌های استان اظهار کرد: آذربایجان‌غربی دارای تولید ۴.۳ درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی در کشور، رتبه چهارم در تولید محصولات زراعی میان ۳۱ استان، وجود ۹ گمرک رسمی و بازارچه مشترک، وجود منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو و منطقه ویژه سلماس و وجود دو اثر ثبت شده جهانی شامل تخت سلیمان و قره‌کلسیا است.

حضرتی با اشاره به اصلی‌ترین قابلیت‌های توسعه آذربایجان‌غربی بیان کرد: مجاورت با قطب صنعتی تبریز، وجود فرصت‌های مطلوب برای توسعه فعالیت‌های بازرگانی خارجی، ترانزیت کالا و صدور خدمات فنی مهندسی با دارا بودن ۹ گمرک، ۶ بازارچه و پنج مرز رسمی از جمله این قابلیت‌ها محسوب می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی افزود: از سوی دیگر وجود راه ترانزیتی جاده‌ای و ریلی کشور به ترکیه و اروپا و استقرار بر روی سیر تاریخی تجارت شرق و غرب نیز از جمله اصلی‌ترین قابلیت‌های آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام//ن.م

نرخ بیکاری در بین جوانان و بانوان تحصیل‌کرده آذربایجان‌غربی بالاتر است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.