همه دستگاه‌ها برای ایجاد ۳۰ هزار شغل جدید در آذربایجان غربی بسیج شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  قربانعلی سعادت در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی افزود: در این راستا باید از ظرفیت سرمایه گذاری های بخش خصوصی، همکاری مردم و توانمندی های شهری و روستایی بهره برداری شود.

وی با قدردانی از اقدام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی مبنی بر تهیه فهرست رسته های اولویت دار برای توسعه اشتغال در استان اضافه کرد: بازنگری این فهرست ضروری است و وجود بازار کار داخلی و خارجی مناسب در این خصوص باید مدنظر تدوین کنندگان باشد.

وی بر لزوم اقدام جدی تر در راستای مبارزه با قاچاق کالا در راستای توسعه بخش تولید داخل و ارتقای شاخصه های اشتغال تاکید کرد و ادامه داد: در کنار آن باید روی کیفیت بیشتر و قیمت کمتر محصولات تولید داخل کار اساسی صورت گیرد تا رغبت مردم از کالاهای قاچاق و حتی وارداتی خارجی به کالاهای تولید داخل ایجاد شود.

وی آذربایجان غربی را دارای ظرفیت توسعه بخش تولید پوشاک برای حضور موثرتر در بازارهای داخل و حتی خارج از کشور دانست و اظهار کرد: برای این کار لازم نیست تا همه مقدمات تولید پوشاک اعم از صنعت نساجی و دیگر ملزومات در داخل استان باشد زیرا می توان با ارزش افزوده بالای حوزه پوشاک، رونق لازم را تامین کرد.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: برای گام نخست در این باره می توان پوشاک مصرفی داخل استان را تامین کرد که در این خصوص اقدامات خوبی در منطقه آزاد ماکو انجام شده است.

در این جلسه علاوه بر ارائه گزارشی در خصوص بازار پوشاک در دنیا، منطقه و کشور، در خصوص رسته های اولویت دار توسعه اشتغال استان نیز بحث و بررسی شد.

تولید و فرآوری محصولات باغی، صنایع غذایی و لبنیات، پوشاک، سورتینگ و بسته بندی، خدمات بازرگانی و توزیع کالا، حمل و نقل و ترانزیت و مبل و صنایع وابسته از جمله این رسته ها به شمار می رود.

آذربایجان غربی از جمله استان های درگیر با معضل بیکاری است و دهها هزار بیکار در استان وجود دارد که بخش مهمی از آنها را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.

انتهای پیام/ب

 همه دستگاه ها برای ایجاد 30 هزار شغل جدید در آذربایجان غربی بسیج شوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.