فرماندار دامغان گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ‌بر 14 مورد قاچاق کالا در این شهرستان کشف‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی‌اصغر مجد فرماندار دامغان در هفتمین جلسه کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان گفت : مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت است و در این راستا تاکنون اقدامات زیادی در دامغان انجام‌شده است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ‌بر 14 مورد قاچاق کالا در دامغان کشف‌شده است افزود: این مهم در رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان مؤثر است و باید نسبت به جلوگیری از قاچاق کالا گامی اساسی برداشته شود.

 

فرماندار دامغان با اشاره به اینکه در این مدت بالغ‌بر 10 واحد صنفی متخلف شناسایی‌شده است تصریح کرد: در یک ماه گذشته بالغ‌بر 12 قلم داروی قاچاق از داروخانه‌های دامغان کشف‌شده است و این مسئله زنگ خطری برای سلامت مردم نیز به شمار می‌رود و باید با قاطعیت با متخلفان در این عرصه برخورد شود.

 

وی با تأکید بر لزوم اجرای طرح‌های نظارتی بر واحدهای صنفی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بالغ‌بر 56 عملیات بازرسی از صنوف مختلف در سطح شهر انجام‌شده است.

 

مجد با بیان اینکه درمجموع 4 هزار و 800 واحد صنفی در دامغان فعالیت می‌کنند گفت : اغلب کالاهای قاچاقی که در دامغان کشف می‌شود در حوزه لوازم‌آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و موتورسیکلت‌ها بوده است.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی پنجشنبه‌بازار در دامغان گفت : این واحد صنفی با ظرفیتی بالغ‌بر 500 غرفه برای عرضه کالاهای مختلف در دامغان فعالیت می‌کند که نیازمند نظارت جدی برای جلوگیری از عرضه کالای قاچاق را دارد.

 

فرماندار دامغان با بیان اینکه بیش از 300 نفر فروشنده بومی و غیربومی در این واحد فعالیت می‌کنند تأکید کرد: برنامه‌های نظارتی ویژه پنجشنبه‌بازار در دامغان تدوین‌شده و به‌زودی اجرایی می‌شود.

 

وی با تأکید بر لزوم مشارکت و همکاری آحاد مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از این مسئله یکی از اولویت‌های دولت است و باید نسبت به مشارکت جمعی و آحاد مردم در آن اقدامی عملیاتی انجام شود.

 

انتهای پیام / ه

 

کشف قاچاق کالا در دامغان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.