نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس از برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در زندان‌های گرمسار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی از برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در زندان‌های گرمسار خبر داد و گفت : درآمدزایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.


وی افزود : ریشه بسیاری از جرائم در آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی قرار دارد و باید برای پیشگیری از وقوع جرم به این امر اهتمام ویژه‌ای بورزیم.


کاتب با اشاره به برخی مشکلات امور زندان‌ها در گرمسار بیان کرد: اشتغال‌زایی برای زندانیان و به‌کارگیری آنان پس از اتمام دوران محکومیت یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت است.


وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت صنایع تصریح کرد: کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی مختلف می‌توانند برخی از فعالیت‌های روند تولیدی خود را در زندان‌ها و با به‌کارگیری زندانیان اجرا کنند.


نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سرمایه‌گذاری برای ایجاد کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها در اولویت قرار دارد گفت : فعالیت‌هایی مانند بسته‌بندی نمک، تولید صنایع‌دستی ازجمله کیف پلاستیکی و چرم‌دوزی ازجمله اقداماتی است که می‌تواند زمینه ایجاد مهارت و اشتغال و کسب درآمد را برای زندانیان فراهم سازد.


وی بیکاری را عامل بسیاری از جرائم دانست و گفت: مهارت‌آموزی و ایجاد فرصتی مناسب برای کارآفرینی همراه با اهدای گواهینامه فنی حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد.


انتهای پیام / ه


جزئیات برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در زندان‌های گرمسار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.