وسعت مزارع زعفران در نی ریز فارس ۳۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعید ضیغمی مسئول واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز استان فارس گفت: برداشت زعفران از سطح ۳۳ هکتار از اراضی بخش پشتکوه این شهرستان آغاز شده که نشان دهنده رشد ۳۵ درصدی کشت زعفران در این منطقه است.

وی بیان کرد: سطح کشت شده زعفران نی ریز در سال‌های گذشته ۱۷ هکتار بود که با استقبال خوب کشاورزان و کاشت گیاهان دارویی در مناطق مختلف به ویژه در منطقه مشکان پشتکوه بوده است.

ضیغمی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود سال آینده سطح بیشتری به کشت زعفران در این منطقه اختصاص یابد و با توجه به عملکرد ۵ کیلوگرم محصول زعفران خشک در هر هکتار از اراضی مثمر امسال در مجموع بیش از ۱۶۰ کیلوگرم زعفران خشک تولید می‌شود.

مسئول واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز با بیان اینکه مدت برداشت این محصول در نی ریز ۴۵ روز است و زمینه ایجاد بیش از ۳ هزار فرصت شغلی فراهم می‌شود، افزود: زعفران تولید شده به صورت گل‌تر به فروش می‌رسد که در منازل اقدام به جداسازی پرچم می‌شود و به صورت خشک شده نیز پس از مصارف داخلی به بازار‌های شهر‌ها و استان‌های همجوار عرضه می‌شود.
انتهای پیام/ت

افزایش زعفران در مزارع نی ریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار