مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: نقص فنی و بریدن ترمز علت اصلی حادثه اتوبوس سواد کوه بوده است.

آخرین جزیئات از واژگونی اتوبوس مسافری در محدوده سواد کوه / نقص فنی مشکل اصلی حادثه بودجواد هدایتی مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهدار‌ی و حمل ونقل جاده‌ای در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه اتوبوس ولوو B۱۲ روز گذشته ساعت ۴ بعدظهر از ترمینال غرب تهران به ست گنبد حرکت کرده و در ساعت ۱۸، ۴۶ دقیقه در محدوده ورسک در محور فیروزکوه به قائم شهر دچار حادثه شد.

وی در ادامه افزود: مدل این اتوبوس بین شهری ۸۱ بوده و به دلیل بریدن ترمز و نقص فنی دچار حادثه شد.

مدیر کل دفتر فنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در خصوص جزئیات این حادثه تصریح کرد: متاسفانه بعد از بریدن ترمز مسافران در عقب اتوبوس جمع شدند و راننده بعد از بریدن ترمز سعی کرده با دنده سرعت اتوبوس را کنترل کند که بعد از مدتی دنده نیز از کار افتاد و اتوبوس با حالت خلاص به یک دستگاه هیوندای تصادف و در نهایت به کوه برخورد کرد.

هدایتی اظهار کرد: در جلسه کمیسیون ایمنی که امروز با حضور وزیر راه وشهرسازی برگزار شد علت اصلی حادثه نقص فنی اتوبوس بوده و در این حادثه ۱۵ نفر فوت و ۱۸ نفر دچار مصدومیت شدند.

وی با بیان اینکه نقطه تصادف این اتوبوس جزو نقاط حادثه خیز نبوده است یادآورشد: محدوده ورسک به طور کامل از لحاظ روشنایی و نصب تابلو‌های محدودیت سرعت، در تمامی نقاط نصب شده است.

مدیر کل دفتر فنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تاکید کرد: با نصب دیواره های حائل در این نقطه(ورسک) مانع سقوط اتوبوس به دره شده ایم چرا که تمام نقاط این محدوده با استفاده از  این دیوارها ایمن سازی شده است.

هدایتی توضیح داد: سن اتوبوس‌های فرسوده باید بالای ۲۰ سال باشد اما سن اتوبوس حادثه دیده ۱۵ سال است بنابراین نمی‌توان گفت که جزو اتوبوس‌های فرسوده است.

محدوده گودگ دوباره قربانی کرد

براساس این گزارش شب گذشته یک دستگاه اتوبوس با ۳۰ نفر مسافر از تهران حرکت ودر محور گدوک دچار حادثه شد.

گفتنی است، امسال این چندمین اتوبوسی بین شهری است که در محور گدوک دچار حادثه می‌شود و تا به امروز مسوولان فکری به حال ایمن سازی بیشتر و نوسازی ناوگان مسافری برای این محدوده مرگ نکرده اند.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
وسیله نقلیه عمومی باسن بالای 10سال باید فرسوده اعلام شود چون قطعات وقسمت های فلزی حتی خاصیت خود راازدست داده وکارایی لازم راندارد
آخرین اخبار