لازمه پرورش و تملک سرمایه‌های فرهنگی، منش فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سیداحمد طاهرپور پیشکسوت عرصه فیلمسازی و عکاسی مازندران در نشست نمایش و بررسی مستند‌های فیلمسازان جوان فرهنگ و مسائل وابسته به آن را یکی از مهمترین زیر ساخت‌های توسعه و تعالی جوامع بشری دانست و گفت: غفلت از فعالیت‌های فرهنگی هنری در هر جامعه‌ای آسیب‌ها و خسارت‌های جبران ناپذیری به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه هنر که یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پویایی فرهنگی است، افزود: اهمیت و پاسداشت جریانات هنری نقش ارزنده‌ای در سازندگی جامعه انسانی دارد.

طاهرپور با دعوت از هنرمندان و فرهنگ دوستان، به حضور در مجامع هنری، نشست‌های نقد و بررسی و نمایشگاه‌های آثار سایر هنرمندان گفت: با همکاری و همگامی اصحاب فرهنگ و هنرمی توان خانواده، شهر و کشوری سالم داشت.
پیشکسوت عرصه فیلمسازی و عکاسی داشتن نگاه جامعه شناختی به هنر، آثار هنری و هنرمندان را منبعث از شرایط اجتماعی و تاریخی فرد دانست و افزود: وجود منش فرهنگی لازمه پرورش و تملک سرمایه‌های فرهنگی است.

وی از فعال‌ترین و نام دار‌ترین اساتید هنری مازندران است که از دهه ٥٠ تا کنون با فعالیت جدی در زمینه‌های فیلمسازی و عکاسی، آموزش، مشاوره و همراهی رشته‌های مختلف فرهنگی هنری در نهادها، سازمان‌ها و آموزشگاه‌های دولتی و خصوصی آثار ارزشمند هنری تولید و هنرمندان بسیاری را نیز پرورش داد.

انتهای پیام/ر

فرهنگ یک نیاز جدی در جامعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار