به مناسبت روز مازندران، همایش گرامیداشت روز مازندران ١٤ آبان با برنامه متنوع در محمودآباد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یوسفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان محمودآباد گفت: به مناسبت روز مازندران در روز یکشنبه ١٤ آبان همایش گرامیداشت روز مازندرارن در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد برگزار می شود.

وی افزود: ١٤ آبان روز مازندران از سوی شورای فرهنگ عمومی، این روز در تاریخ و فرهنگ و هنر مازندرارن بدین نام شناخته شد.

دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان محمودآباد گفت: در روز ١٤ آبان سال ٢٤٣ شمسی یعنی ٥ سال قبل از تولد امام زمان (عج) که روز بیعت مردم مازندران با حسن بن زید علوی است و در این روز حکومت علویان طبرستان به طور رسمی آغاز به کار کرد.

یوسفی افزود: برنامه‌های فرهنگی و هنری وقومی برای برگزاری این روز تبیین شده و دستگاه‌های مختلف اجرایی در انجام این مهم با ما همکاری می‌کنند.

وی گفت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی نسل جوان با آداب و سنن و مراسم بومی منطقه مازندران و معرفی فرهنگ غنی و کهن طبری است.

دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان محمودآباد گفت: امیری خوانی، شعر خوانی شاعران بومی سرا، اکران فیلم مستند بومی تلارنشین، طبخ غذا‌های بومی، سخنرانی تخصصی توسط اساتید فرهنگ و ادبیات مازندران از برنامه‌های این همایش است.

وی افزود: همایش روز مازندران ساعت ١٠ صبح روز یکشنبه ١٤ آبان در سالن مجتمع فرهنگی و هنری غدیر محمودآباد برگزار؛ خواهد شد.

انتهای پیام/آ

برگزاری همایش گرامیداشت روز مازندران در محمودآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.