هاشمی گفت: از ابتدای سال تاکنون، بیش از ۱۴ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۳۸۱ بشکه میعانات گازی در پالایشگاه نهم پارس جنوبی تولید و جهت صادرات بارگیری شده است.

تولید بیش از 14 میلیون و 461 هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبیبه گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد مهدی هاشمی، سرپرست مدیریت پالایشگاه نهم با اشاره به نقش پالایشگاه نهم در تولید گاز کشور، اظهار کرد: پالایشگاه نهم به عنوان بزرگترین پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی و خاورمیانه، اکنون با تامین 11 درصد از گاز مورد نیاز کشور نقش بسیار مهمی در چرخه اقتصاد کشور دارد.

هاشمی در ادامه افزود: پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی از ابتدای سال تا کنون بیش از 14 هزار و 762 میلیون متر مکعب گاز از طریق سکوی دریایی و خط پنجم سراسری دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی متخصصان و کارکنان فاز 12، در همین بازه زمانی بیش از 13 هزار و دویست و پنجاه و پنج میلیون مکعب گاز نیز شیرین سازی شده و امیدواریم این میزان تولید در شیرین سازی تداوم داشته باشد.

مدیر پالایشگاه نهم گفت: عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه نهم با تلاش تمامی واحدهای عملیاتی در بخش های مختلف به خوبی و با رعایت کامل مسائل ایمنی و بدون هیچ گونه حادثه ناتوان کننده به سرانجام رسید و اکنون پالایشگاه نهم با تمام توان برای تولید پایدار گاز هموطنان در فصل سرما آمادگی لازم را دارد.

وی در ادامه در خصوص تولید میعانات گازی از ابتدای سال تا کنون در پالایشگاه نهم بیان کرد: با تکیه بر توان متخصصان جوان و با تجربه از ابتدای سال تا کنون، بیش از14 میلیون و 461 هزار و 381 بشکه میعانات گازی تولید و صادر شده است.

این مقام مسوول افزود: در همین بازه زمانی، تولید حدود 46 هزار و 69 تن گوگرد دانه بندی شده بسیار مرغوب نیز در پالایشگاه نهم به ثبت رسیده است.

سرپرست مدیریت پالایشگاه نهم در ادامه به ثبت رکورد بسیار مهم در این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: رکورد تولید روزانه گاز شیرین معادل 83 میلیون متر مکعب در تاریخ 12 تیرماه امسال  با همت و تلاش متخصصان این پالایشگاه به ثبت رسیده است.

هاشمی در پایان یادآور شد: تلاش همه کارکنان در پالایشگاه نهم بر این است که بتوانیم از حداکثر ظرفیت های موجود بهره مند گشته تا سالی توأم با آرامش و بدون دغدغه برای هموطنان مان رقم بزنیم.

انتهای پیام/

ثبت رکورد تولید روزانه 83 میلیون متر مکعب گاز شیرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار