زنگنه گفت: جوانگرایی به معنای کناره گیری افراد مسن نیست، بلکه به معنای تسریع بخشیدن به حضور نیروی جوانتر در سطوح بالای مدیریتی است.

جوانگرایی به معنای کناره گیری افرادمسن نیست/برای مهار آتش‌سوزی رگ سفید، نیازی به شرکت‌های خارجی نداریم/توتال کار خود را آغاز کردبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تغییر و تحولات اخیر در وزارت نفت امروز در ساختمان خیابان حافظ شمایل رسمی به خود گرفت. مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی که سال ۹۴ عازم این شرکت شده بود، در مراسمی که صبح امروز در محل وزارت نفت آغاز شد، به عنوان نخستین قائم مقام زن در وزارت نفت معارفه شد.

همچنین رضا نوروززاده که پیش از این در مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین در حال فعالیت بود، با دریافت حکم خود از وزیر نفت راهی ساختمان خیابان سئول شرکت ملی صنایع پتروشیمی شد.

بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم تودیع و معارفه قائم مقام وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ضمن گرامی‌داشت سالروز ۱۳ آبان با بیان اینکه این مراسم به منظور دو انتصاب در صنعت نفت برگزار شده است، اظهار داشت: یکی از این انتصابات در قالب حضور نخستین بانو در سمت قائم مقامی وزیر است، با توجه به حجم کاری و بررسی های انجام شده و طبق صلاحدید معین شد که مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی به عنوان قائم مقام وزیر به من کمک کند.

وی ادامه داد: جایگاه قائم مقام وزیر به طور کلی در کشور ما به طور رایج و متداولی نیست، این در حالی است که این مقام در بخش های مختلف می تواند به وزیر کمک کند. البته این مقام در محدوده سیاست گذاری یا تغییر رویکردها نیست.

وی تصریح کرد: به دنبال فردی بودم كه در به دوش كشيدن وظيفه سنگين صنعت نفت به من كمک كند كه به خانم شاهدايی رسيدم؛اين سمت، بالاترين سمتی است كه یک خانم در تاريخ صنعت نفت داشته است اما در پی اين انتصاب برخی كه عادت دارند از هر گُلی خارش را ببينند انتقاداتی را مطرح كردند.

زنگنه یادآور شد: قصدم اين بود كه بخشی از بار سنگينی كه بر دوشم است را برداشته و از توان بانوان در صنعت نفت استفاده کنم.

وزیر نفت با بیان اینکه قصد داشتم فرد جوانتری را برای مقام مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی معرفی کنم، تصریح کرد: طی بررسی‌های انجام شده رضا نوروززاده که پیش از این در مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین (زیرمجموعه تامین اجتماعی) و سازمان گسترش نوسازی صنایع فعالیت می کرد را انتخاب کردم که با توجه به فعالیت و پیشینه غنی وی در بخش های صنعتی مختلف پیش بینی می شود به اهداف مختلف این شرکت جامه عمل بپوشانم.

وی همچنین با اشاره به این نکته که شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز نسبت به ۲۰ سال گذشته این شرکت تغییر و تحولات قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: شرکت ملی پتروشیمی در حال حاضر یک سازمان تنظیم کننده و حمایت کننده است که باید به اجرای هر چه سهل تر پروژه های مختلفی که توسط بخش خصوصی یا خصولتی انجام می شود، کمک کند.

وزیر نفت کابینه دوازدهم افزود: برنامه ریزی های شرکت ملی پتروشیمی طبق اولویت بندی های تعیین شده انجام می شود که در نتیجه آن طرح های میان دستی و پایین دستی این صنعت رشد و توسعه بیشتری را تجربه می کند. البته رسیدگی به توسعه طرح های جی دی پی و جی دی ایکس نیز در دستور کار است.

زنگنه با اشاره به جوانگرایی در صنعت نفت، گفت: جوانگرایی به معنای کناره گیری افراد پیر نیست، بلکه به معنای تسریع بخشیدن به حضور نیروی جوانتر در سطوح بالای مدیریتی است.

خسارت پالایشگاه تهران ناچیز است

وزیر نفت در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه خسارت ایجاد شده در چاه ۱۴۷ رگ سفید سوخت دکل حفاری و سوخت نفت روزانه را در بر می‌گیرد، گفت: آتش سوزی پالایشگاه تهران به جز فوت ۸ تن از کارکنان این پالایشگاه خسارت ناچیزی داشته است.

وی ادامه داد: روند انجام تفاهم نامه‌ای که بین وزارت نفت و شرکت گازپروم به منظور مطالعه میدان‌های گازی کیش، فرزاد A و B و میدان پارس شمالی به امضا رسید، ادامه داد. البته این شرکت فرصت بیشتری از وزارت نفت درخواست کرد و ما این فرصت را به آنها دادیم.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه حفاری در دریای خزر دشوار و گران است، افزود: هیچ کس در قسمت عمیق خزر کاری را شروع نکرده که بخشی از آن به دلیل اختلاف در بخش حفاری و بخشی دیگر به دلیل اکتشاف است. این در حالی است که برای توسعه نفت خزر به تازگی سه تفاهم‌نامه با لوک‌ اویل، روس نفت و یک شرکت نروژی امضا کردیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم درباره اینکه آیا این تهدیدهای دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا قراردادهای منعقد شده بین ایران و شرکت های خارجی را تحت تاثیر قرار می‌دهد نیز گفت: اقدام آمریکا یک جانبه‌گرایی بوده و بعید است که اتفاقی برای قراردادهایی که منعقد شده رخ بدهد. در حال حاضر توتال کار خود را در فاز ۱۱ پارس جنوبی آغاز کرده است.

وزیر نفت در ادامه درباره آخرین وضعیت مهار چاه دچار آتش‌سوزی شده در منطقه رگ سفید گفت: از دو مسیر بالا و پایین جهت خاموش کردن چاه وارد عملیات شده‌ایم که از مسیر پایین باید دو حلقه چاه حفاری شود و در کل یک ماه و نیم زمان می‌برد که آتش مهار شود. گفتنی است که برای مهار آتش‌سوزی نیازی به شرکت‌های خارجی نداریم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
بازنشسته های سطح بالا و باتجربه به عنوان مدرس مدیران جوان و برای انتقال تجربیات برای پاسخگویی به سئوالات انها در امور مدیریتی مشارکت داده شوند و تمام کارها به نیروی جوان واگذار شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
مگه میشه!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
راس میگه جوانگرایی به معنی به کارگیری بازنشسته هاست اونم نه بعنوان آموزشی بلکه کارمندی
آخرین اخبار