‎مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز گفت:‎ امروز قرارداد ما با کنسرسیوم بانکی در دفترخانه امضا خواهد شد که مقدمه تخصیص اعتبار کنسرسیوم امضای این قرارداد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ ابوالفضل انتظاری در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود:با امضای این قرارداد تفویض لازم از بانک صادرات به استان هم صورت گرفته که نخستین تخصیص آن هم انجام و تصور می‌شود اولین قسط آن تا پایان هفته واریز شود و پیش پرداخت‌ها به پیمانکاران در هفته آینده انجام خواهد شدو در این مرحله حدود ۹۰ میلیارد تومان تخصیصی می‌یابد.

‎وی با اشاره به اعطای این پیش پرداخت به پیمانکاران گفت: عملیات اجرایی ما از هفته آینده یا هفته بعد از آن آغاز می‌شودو نخستین مرحله کار ما مجموعه‌های میان مرتبه است.

 
مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز افزود:  با انجام این عملیات در حوزه تجاری شرایط بهره برداری ما در این مجموعه کامل‌تر می‌شود، ما در حال مذاکره با چند شرکت هستیم که شاپینگ نیز فعال شود.

‎انتظاری گفت: هدفگذاری ما این است که تا عید فضای پویایی داشته باشیم و تعدادی نمایشگاه موضوعی را نیز برگزار کنیم هر پروژه‌ای مانند پدیده بدهی و طلب دارد. ما در حال بررسی این مسایل هستیم.

‎وی در خصوص لزوم اطلاع رسانی در مورد پروژه گفت:  این پروژه در عین محدودیت‌ها ظرفیت‌های زیادی دارد. یکی از راهکار‌های ما برای تغییر این ذهنیت‌ها اطلاع رسانی است. راه دیگر نیز آغاز فعالیت‌هایی در سایت پروژه است.

مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز تصریح کرد: وقتی پروژه با این مشکلات مواجه شد، در خرید و فروش سهام نیز سهامداران با مشکلاتی مواجه شدند، به جهت اینکه نمی‌شد سایرین سهام خود را به دیگران منتقل کنند، خوشبختانه هیات مدیره مصوب کرده که برای تمام این افرادی که متقاضی انتقال سهام هستند، این کار انجام شود و از آذر ماه این امکان فراهم می‌شود.

‎انتظاری گفت: ما در حوزه سهامی آنچه که از مردم گرفته شده صرف عمران پروژه شده و این پروژه مانند بانک نیست که هر زمان مراجعه کنید، پول خود را پس بگیرید. ما ۱۳۴ هزار سهام دار داریم. اگر قرار باشد هیات مدیره را سهامداران انتخاب کنند، چگونه می‌شود این مجموعه را جمع کرد؟ هیات مدیره فعلی موقت است و هم اکنون دنبال این هستیم که ظرف دو هفته آینده ۱۰۰ تا ۱۵۰ سهامدار بزرگ مجموعه را جمع کنیم تا نمایندگانی برای حضور در همه جلسات ما داشته باشند.

‎انتظاری با بیان اینکه در حال حاضر باید مطالعات پروژه‌هایی که در این مجموعه وجود دارد، به روز شود، گفت: مطالعات. اقتصادی ما مربوط به گذشته است. نمی‌توانیم همان راه گذشته را دنبال کنیم. سرمایه گذار نیز با همین منطق سرمایه گذاری خواهد کرد.

‎مدیرعامل شرکت پدیده شاندیز همچنین با اشاره به ارزش سهام پدیده عنوان کرد: ارزش سهام پدیده ۳۳۷۵ است. البته این ارزش ذاتی به مفهوم ارزش معاملاتی نیست، باید امید ایجاد شود تا این پویایی‌ها ایجاد شود و بخشی از مشکلات حقوقی برای انتقال سهام نیز برداشته شود، سهام توسعه در بورس ثبت می‌شود و این امر مستلزم فراهم شدن اطلاعات سهامداران است.

‎وی افزود: تا زمانی که پروژه به رونق نرسد، نمادمان را در بورس ایجاد نمی‌کنیم. سیاست ما این است که سهام ما رقابتی شود و سپس به بورس برویم. حفظ قیمت‌های بالا در بورس کار سختی است و ریسک نمی‌کنیم که با این کار زیانی به سهامداران وارد شود. ما به سمت حضور رسمی در فرابورس می‌رویم، ولی این نیازمند پیش نیاز‌های رونق مجموعه و رقابت پذیر شدن سهام است.

‎ مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز اظهار کرد: در حد نیاز کنسرسیوم مجوز‌های لازم ما ایجاد شده است. پایان کار‌های بخش‌های تجاری ما صادر شده است. دو شرکت توسعه و شرکت ابنیه قرار است به فرابورس بروند. البته این نیازمند این است که سهامی عام شود.

‎وی گفت: اگر حمایت دستگاه قضا نباشد، پدیده به همان روال قبل باز می‌گردد؛ بنابراین در خیلی از این مواردی که مجوزاتی دریافت می‌کنیم، اگر حمایت دستگاه قضا نباشد هیچ یک از این مسایل حل نمی‌شود.

‎ مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز  افزود:اگر دستگاه‌های حاکمیتی کمکی نکنند، هیچ بانکی به ما تسهیلات نمی‌دهد. به هر حال باید سریع‌تر مجوزات را از طریق این امکانات کسب کنیم و به نقطه اداره مجموعه توسط سهامداران برسیم. پیش‌بینی می‌شود بین یک تا دو سال این پروژه به بهره‌برداری رسد.
 
انتهای پیام / م. ا
 

نشست خبری مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.