دبیر کمیته اربعین معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از گندزدایی و کلرزنی بیش از ۵۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی در مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛جعفر ربیحاوی دبیر کمیته اربعین معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: با توجه به تعبیه مخازن آب با حجم‌های متفاوت در مواکب اربعینی در مرز شلمچه تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی توسط نیروهای بهداشتی مستقر در محل گندزدایی شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۰۰ موکب در مرز شلمچه برپا شده است که خدمات مختلفی از قبیل تامین محل‌های استراحت، تهیه، طبخ  و توزیع انواع موادغذایی و آشامیدنی را بعهده دارند و مواکب مذکور توسط کارشناسان بهداشت محیط حاضر در منطقه بصورت ۲۴ساعته پایش می‌شوند و آموزش‌های لازم به خدام ارائه می‌شود.

دبیر کمیته اربعین معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: تاکنون بیش از پنج هزار و ۳۰۰ مورد آزمایش سنجش میزان کلر باقیمانده از آب های مخازن برداشت شده است که در صورت نیاز عملیات کلرزنی به صورت دستی نیز توسط همکاران بهداشتی صورت گرفته است، ضمنا ۱۹۶ نمونه باکتریولوژیک آب برداشت و برای کنترل به آزمایشگاه آب رفرانس ارسال شد.

وی افزود: خادمان به زوار در مواکب نقش مهمی را در سلامت زائرین ایفا می‌کنند؛ به همین دلیل ضمن توزیع رایگان ماسک و دستکش یک بار مصرف؛ آنان به صورت مداوم تحت آموزش های بهداشت فردی از قبیل نحوه صحیح شستن دست‌ها، نحوه نگهداری مواد اولیه موادغذایی، نحوه آماده‌سازی بسته‌بندی و توزیع موادغذایی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/د

بیش از ۵۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی در مرز شلمچه کلر زنی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.