معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: نشر اکاذیب در رتبه نخست بیشترین جرم در فضای مجازی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ابراهیم احمدی گودینی افزود: نشر اکاذیب بیشترین جرم در فضای مجازی است که طی آن مطالبی در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی انتشار می‌یابد که اساساً واقعیت ندارد.

احمدی گوینی اضافه کرد: این جرم در کشور بیش از دیگر جرائم رایانه‌ای ثبت‌شده است و بعدازآن کلاه‌برداری رایانه‌ای و برداشت‌ها از حساب‌های افراد بدون اطلاع آن‌ها، انتشار تصاویر منافی عفت در فضای مجازی و استفاده سوء از آن بیشترین مورد تشکیل پرونده را در کشور و استان دارد.

وی تاکید کرد: در این جرم بین کسی که در ابتدا اقدام به نشر کذب کند و کسی که به نقل‌قول آن بپردازد، فرقی نیست.

معاون دادستان قزوین با بیان اینکه انتشار تصاویر خصوصی افراد بدون اطلاع آن‌ها و یا سوءاستفاده از آن همچنین انتشار اسرار دیگران جرم است، تصریح کرد: اگر محتوای انتشاریافته در فضای مجازی جرم باشد و یا عکسی که خلاف واقع را تداعی کند چه در سایت و چه در شبکه‌های مجازی منتشر دهنده و یا به نقل‌قول آن محتوای مجرمانه بپردازد، مرتکب جرم شده است.

به گفته احمدی گودینی کسی نمی‌تواند بدون اطمینان از صحت خبر، آنرا در فضای مجازی منتشر کند در غیر این صورت عمل وی مجرمانه است.

معاون دادستان قزوین گفت: در نشر اکاذیب توانایی کشف ۱۰۰ درصد عاملین جرم را داریم و در کلاه‌برداری نیز ۷۰ درصد کشف عاملین جرم را داشته‌ایم، اما به‌طور میانگین کشفیات تخلفات در حوزه مجازی در سطح استان بیش از ۷۰ درصد است.

احمدی گودینی افزود: میانگین سنی قربانیان و مجرمان بین ۲۰ تا ۳۵ سال است، اما در کلاه‌برداری مجازی شاهد آن هستیم که سن افراد بیشتر می‌شود چرا که کلاه‌برداران به دنبال افراد متمول هستند ازاین‌رو به دنبال افراد ساده در این وادی هستند.

به گفته معاون دادستان قزوین، در استان مورد جاسوسی رایانه‌ای از داده‌های تعریف‌شده و سری که می‌تواند موضوع جاسوسی رایانه‌ای قرار بگیرد رؤیت نشده است.

انتهای پیام/

نشر اکاذیب بیشترین جرم در فضای مجازی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار