متخصص زنان و فلوشیپ نازایی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: پیشگیری از روش های بارداری باعث ناباروری و نازایی در افراد نمی شود.

استفاده از روش های پیشگیری باعث ناباروری نمی شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دکتر ربابه حسینی سادات گفت: بعضی از زوج ها فرصت فرزندارشدن را در سال هایی که پیشگیری می کردند از دست می دهند به این معنی که سن خانم بالاتر می رود.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد تعریف ناباروری گفت: زمانی می گوییم که زوج نابارور است،علی رغم اینکه به مدت یکسال هیچ روش پیشگیری و جلوگیری را استفاده نکردند صاحب فرزند نشوند.

وی افزود: البته در این مورد سن خانم را هم در نظر می گیریم به این معنی که برای خانم های بالای 35 سال سن معمولا این تعریف را در نظر نمی گیریم و توصیه می کنیم بعد از شش ماه به دنبال درمان باشند.

دکتر حسینی سادات با بیان این موضوع که دلایل ناباروری زیاد است که می تواند مربوط به خانم و یا مرد باشد، گفت: 25 تا 30 درصد موارد علل ناباروری مربوط به آقایان است.

وی ادامه داد: از جمله مشکلاتی که باعث می شود زنان نابارور شوند می توان به مشکلات تخمدان و تخمک گذاری، مشکلات مربوط به رحم و حفره شکمی و... اشاره کرد.

وی با بیان این موضوع که می توان ناباروری را با روش های مختلف درمان کرد، گفت: درصد موفقیت تکنیک های درمان ناباروری در دنیا تقریبا 30 تا 35 درصد است از هر 100 زوجی که مراجعه می کنند 30 تا 35 زوج موفق به درمان می شوند.

وی ادامه داد: چون ناباروری هم مربوط به خانم است و هم آقا باید هر دو مشارکت داشته باشند، که اولین اقدام تشخیصی برای مرد انجام می شود.

وی اضافه کرد: برای خانم ها سن مهم است زیرا با افزایش سن در خانم ها میزان باروری کاهش پیدا می کند تا جایی که بیشترین میزان باروری بین 18 تا 35 است و بعد از آن ذخیره تخمدان، کیفیت تخمک ها بویژه از 37 سال به سرعت کاهش پیدا می کند و بعد از آن درمان ها ناباروری خیلی سخت تر و مشکل تر خواهد بود.

این متخصص زنان و فلوشیپ نازایی گفت: طرح حمایت از زوجین نابارور از طرف وزارت بهداشت و در راستای سیاست های افزایش جمعیت ابلاغ شده بر این اساس درصدی از هزینه زوج های نابارور را وزارتخانه تقبل می کند بنابراین زوج هایی که مشکل دارند می توانند به مراکز درمان ناباروری مراجعه و از این طرح حمایتی استفاده کنند.

انتهای پیام/ح

روش های جلوگیری از بارداری به ناباروری نمی انجامد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.