اخیرا افراد کلاهبردار در تماس تلفنی با شهروندان اعلام می‌کنند شما برنده خوش شانس مسابقات رادیویی، سفر زیارتی یا وجه نقد شده اید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاونت اجتماعی نیروی انتظامی فارس اعلام کرد: اخیرا افراد کلاهبردار طی تماس تلفنی با شهروندان مبنی بر اینکه از صدا و سیما تماس گرفته و اعلام می‌کنند شما برنده خوش شانس مسابقات رادیویی، سفر زیارتی یا وجه نقد شده اید، با این ترفند افراد را جلوی دستگاه عابر بانک کشانده و موجودی حساب آن‌ها را خالی می‌کنند و به حساب همدستان خود که در زمان افتتاح حساب آدرس جعلی داده اند، واریز می‌کنند.

بر این اساس، همچنین هر گونه تماس تلفنی با پزشکان و کارمندان بیمارستان‌ها مبنی بر اینکه از طرف حسابداری بیمارستان تماس گرفته و با ذکر نام مسئول حسابداری بیمارستان عنوان می‌کنند که مبلغی وجه نقد مربوط به یکی از همکاران اشتبا‌ها به حساب شما واریز شده و با مراجعه به عابر بانک پول واریزی را برگردانید، همه این موارد کلاهبرداری بوده و نباید فریب آن‌ها را خورده و به آن‌ها پاسخ مثبت داد.

پلیس آگاهی استان فارس برای جلوگیری از کلاهبرداری به شهروندان هشدار‌هایی ارائه داد:

بر این اساس، هر گونه تماس تلفنی مبنی بر برنده شدن در مسابقات رادیویی و سفر عتبات عالیات و تقاضای حضور جلوی دستگاه عابر بانک برای ورود کارت به دستگاه، کلاهبرداری بوده و به هیچ عنوان به این گونه تماس‌ها پاسخ ندهید.

این گزارش حاکی است، برای واریز وجه به حساب افراد احتیاج به حضورشان در جلوی دستگاه عابر بانک نیست.

بر این اساس، برای واریز وجه به حساب افراد داشتن شماره کارت کافی است.

بر اساس این گزارش، رمز کارت عابر بانک خود را به هیچ عنوان در اختیار افراد غیر قرار ندهید.

انتهای پیام/ن

هشدار پلیس آگاهی برای جلوگیری از کلاهبرداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار