رئيس پليس راهنمايی و رانندگی استان ایلام گفت : کمربند ايمنی يکی از موثرترين ابزاری است که از شدت صدمات وارده در هنگام رانندگی می کاهد.

کاهش شدت صدمات سوانح رانندگی با بستن کمربند ايمنیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;سرهنگ محسن ناصری رئيس پليس راهنمايی و رانندگی استان ایلام گفت: کمربند ايمنی از کار آمدترين ابزار ايمنی در وسيله نقليه است که از شدت صدمات و جراحت را در هنگام حوادث رانندگی کاهش می دهد.

وی اظهار کرد:در هنگام سوانح وحوادث رانندگی بيشترين صدمات از ناحيه سر و گردن و پيشانی، سينه و شکم به سرنشينان جلوی خودرو که از کمربند ايمنی استفاده نکرده اند وارد می شود و عواقب آن با توجه به ميزان اهميت ضربه در مصدومان باعث معلوليت هايی خواهد شد.

سرهنگ ناصری افزود:برخورد شديد سرنشين و راننده با قسمت های جلوی خودرو احتمال بروز آسيب و حتی ضربه مغزی را که مهمترين علل مرگ و مير در تصادفات است افزايش می دهد.

وی ادامه داد: برابر ماده 19 قانون رسيدگی به تخلفات رانندگی بستن کمربند ايمنی برای راننده و کليه سرنشينان داخل خودرو اجباری می باشد.

رئيس پليس راهنمايی و رانندگی ایلام اضافه کرد:در جهت کاهش شدت صدمات به خود و سرنشينان ، توصيه می شود قبل از حرکت کمربند ايمنی خود را ببنديد تا سلامت خود و سرنشينان خودرو به خطر نيفتد.

انتهای پیام/ د

توصیه های رئيس پليس راهنمايی و رانندگی ایلام به رانندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.